Hoi Ik ben nu 10 weken zwanger, en helaas gaag het niet zo gemakkelijk als mn eerste zwangerschap. Ben de hele dag door misselijk en moet de hele dag door overgeven en natuurlijk oververmoeid. Ik werk 27 uur per week. Op zich gaat dit wel, alleen op een dag na dan moet ik van 9 tot 21 werken, en ik merk dat ik dit niet trek. Meestal lig ik er rond half 10 in, dan is het gewoon op. Ik vraag me nu af wat mn rechten zijn om zo maar te zeggen. Heb dit wel al aangegeven bij mn baas maar die reageert er niet op. Niet dat ik op mm strepen wil gaan staan, maar die dag is gewoon te lang voor mij om vol te houden, wordt er helaas nog misselijker van door vermoeidheid. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt toevallig? Groetjes....
Beste Famama, Je vraagt of iemand een idee heeft wat je rechten zijn met betrekking tot werktijden. Ik krijg de indruk dat je eigenlijk op zoek bent naar de mening van forumleden. Dit topic is echter bedoel voor vragen aan het UWV Webcare Team. Wij zijn alleen niet bevoegd tot het geven van juridisch advies. In de Arbowetgeving staan wel regels voor arbeidsomstandigheden van zwangere werkneemsters. Je kunt dit eventueel je werkgever hier op wijzen en in overleg gaan. Meer informatie over deze regels vind je hier. Hopelijk heb ik je zo toch op weg kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team Webcare - UWV - Over UWV