Hallo. Ik heb 2 vragen omdat mij situatie 2 kanten op kan gaan: 1: 10 augustus stopt mijn verlof uitkering. Nou heeft mijn werkgever bekend gemaakt dat ze tot het einde van mijn contract ( 19 oktober ) geen uren voor mij heeft en mijn contract ook niet verlengd. Wat kan ik hiermee? 2: Voor mijn verlof zat ik in de ziektewet, deze klachten heb ik nog steeds ( zwangerschapsgerelateerd ) uiteraard hoop ik van harte dat dit tegen die tijd verminderd of weg is, want ik word belemmerd in alles wat betreft het dagelijkse leven ( bekken en rugklachten ). Maar mocht ik nog niet in staat zijn om te werken, wat zijn dan de mogelijkheden? Bedankt. Mvg
Beste CarmenReijinga, Je geeft aan dat je nog niet weet hoe de situatie zal zijn na je verlof. Ik geef je graag antwoord op beide situaties. 1. Als de werkgever je contract niet verlengd en geen uren meer voor je heeft, dan kan je een WW-uitkering aanvragen als je aan de voorwaarden voldoet. Eén van de voorwaarden is dat je in de laatste 36 weken in minstens 26 weken hebt gewerkt. In jouw situatie moet je dan kijken naar de periode voordat je in de Ziektewet zat. 2. Ben je na afloop van je zwangerschapsverlof nog ziek en zijn de klachten zwangerschap gerelateerd? Meld je dan ziek bij de werkgever. Deze zal je dan de ziekmelding aan UWV doorgeven. Actuele informatie over voorwaarden voor een WW-uitkering vind je hier. Ik wens je nog een goed verlof verder en hoop dat je snel weer opknapt. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare