zelfstandig ondernemer

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mariska1985, 11 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Goede avond,

sinds kort, nog geen 13 weken,ben ik zelfstandig ondernemer (DGA van mijn B.V.).
    Ik wil mijzelf dus verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid. Uiteraard niet vanwege mijn zwangerschap, want een AOV afsluiten was natuurlijk altijd al onderdeel van het plan!

Nu loop ik tegen het feit aan dat ik bij iedere verzekering gekeurd zal moeten worden qua gezondheid en ik vraag me af of zwangerschap hierbij een belemmerende factor kan zijn.

Via de website van het UWV weet ik dat jullie ook een AOV aanbieden, alleen kom ik er niet zo goed achter of hierbij zwangerschap belemmerend zal zijn?
    En moet ik dan naast een AOV en WIA ook de ZEZ afsluiten?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
    vriendelijke groet,

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mariska,

Je hebt een aantal vragen over het afsluiten van een vrijwillige verzekering bij UWV en de medische beoordeling die daarbij komt kijken.

Vanuit UWV Webcare kan ik je met jouw vragen niet verder helpen. Als je vragen hebt over de vrijwillige verzekering en de daarbij behorende medische beoordeling, kun je bellen met de afdeling vrijwillige verzekeringen op 020-7524291

Wat ik je wél kan vertellen, is dat je voor de ZEZ-uitkering geen vrijwillige verzekering hoeft af te sluiten. De ZEZ-uitkering kun je sowieso aanvragen als je als zelfstandige zwanger wordt. De ZEZ-uitkering is nooit hoger dan het minimumloon. Vind je dit niet voldoende? Dan kun je jezelf ook verzekeren voor de WAZO. Dit is een zwangerschapsuitkering voor werknemers of vrijwillig verzekerden.

Actuele informatie over de ZEZ-uitkering vind je hier en over de vrijwillige verzekering bij UWV hier.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina