Ziektewet vanwege zwangerschap en vakantie

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Nina85, 22 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina85

Nina85 Actief lid

21 jan 2011
    393
    0
    0
    Ik heb een vraag. Ik zit al vanaf maart in de ziektewet vanwege problemen in zwangerschap en was toen 14 wkn zwanger. Ben in september uitgerekend. Ik had in 2014 nog geen vakantie gehad in januari en februari dus heb alles nog staan van dit jaar.. Richting eind november houd mn verlof op..

Nu heb ik vd leidinggevende de vraag gekregen of ik nog op vakantie ga tijdens ziektewet want dan kon ik vakantie-uren inleveren zegmaar..

Mag dit? Dus dat mn ziektewet stopt voor x-periode en dat mn werkgever wil dat ik wat vakantie-uren opmaak?

Ik had mn twijfels vandaar mn vraag.

Bedankt alvast!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Nina85,

Je wilt weten of de werkgever van je kan vragen om vakantiedagen op te nemen terwijl je ziek bent ten gevolge van de zwangerschap.
    Als je niet op vakantie gaat is het niet nodig om vakantie-uren op te nemen. UWV betaalt je uitkering gewoon aan de werkgever door.
    In overleg met de werkgever kan je beslissen wat je met de ovegebleven vakantie-uren doet .

Neem je wel vakantie, dan moet je ook tijdens een ziekteperiode vakantiedagen opnemen. Als je recht hebt op een ziektewet-uitkering van UWV, moet je de vakantieperiode ook aan UWV doorgeven. Dat kan telefonisch (0900-9294).

Ik wens je veel sterkte en een goed zwangerschapverlof verder.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina