Hallo, Even in het kort mijn situatie. Na een vervolg studie van 3 jaar ben ik afgelopen Juni opnieuw gediplomeerd. Vanaf 11 april 2012 tot aan mijn verlof op 6 Augustus heb ik parttime gewerkt. Mijn contract liep af op 6 Augustus en werd vanwege mijn verlof niet verlengt. Nu heb ik 16 weken een WAZO uitkering ontvangen die op 14 December gestopt is. Inmiddels ben ik hard op zoek naar een baan, maar tot op heden nog nergens aangenomen. Echter heb ik nu totaal geen inkomen meer. Mijn man heeft wel een vast inkomen, maar hiermee komen we niet rond. Ik kom dus niet in aanmerking voor een WW, gezien de weken-eis die gesteld wordt waar ik dus niet aan kom vanwege mn studie. Wat zou dan voor mij wél een mogelijkheid zijn?
Beste Liminous, Blijkbaar voldoe je niet aan de eis voor een WW-uitkering. Je moetnamelijk minimaal 26 weken hebben gewerkt in de periode van 36 weken voordat je werkloos werd. In de schriftelijke beslissing op je aanvraag, staat dat je misschien in aanmerking komt voor een bijstandsuitkering (WWB). Dit hangt onder andere af van je gezinssituatie en gezinsinkomen. Op deze website kun je online WWB aanvragen. Het recht op WWB wordt echter niet door UWV beoordeeld, maar door de gemeente. Informeer daarom contact bij je gemeente naar de verdere voorwaarden. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare