moet ik nu wel of niet iets doen? ik snap het niet meer

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door joseetje26, 16 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    goedemorgen,

ik heb fysiek zwaar werk en met 28 weken moest ik daar echt mee stoppen, heb toen wel mijn uren gewerkt maar dan zeg maar andere taken zonder het fysieke werk.

toen ik 34 weken zwanger was kreeg ik van de arbo unie een uitnodiging van de bedrijfsarts.. ik heb toen gebeld en gezegt dat ik inmiddels net met verlof was gegaan.... daarop zeiden ze dat de afspraak zou komen te vervallen...

nu krijg ik een brief van het uwv waar in staat "" wij hebben vernomen dat u vanaf 10 april weer beter bent en u zult dan ook geen ziekteuitkering krijgen??

maar ik ben nog steeds zwanger en nu snap ik dus even niet wie ik nu moet contacten.... betaald mijn werkgever nou gewoon mijn loon en krijgen ze dat terug van het uwv? of krijg ik nu helemaal geen zwangerschapsuitkering meer???

wie moet ik hierover bellen?

vriendelijke groet,

Jose

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 18 apr 2011
    Laatst bewerkt: 19 apr 2011
    Beste Jose,

Je wilt weten waarom je geen ziektewet meer krijgt en wie je Zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) moet regelen. Als je ziek bent gemeld omdat je last hebt van zwangerschapsklachten, ontvang je een Ziektewet-uitkering. Vaak merk je daar zelf weinig van omdat dit via je werkgever verloopt. Deze uitkering eindigt in ieder geval 6 weken voor je uitgerekende datum omdat je verlofperiode dan begint.

Je werkgever vraagt dan een WAZO voor je aan. Deze uitkering duurt minimaal 16 weken. In de meeste gevallen verloopt de betaling van deze uitkering ook via de werkgever. Jij krijgt dus je loon doorbetaald van je werkgever.

Je vraagt wie je hierover kunt bellen. Je kunt bij je werkgever navragen of de WAZO voor je is aangevraagd en of de betaling via het bedrijf gaat plaatsvinden. Je kunt ook contact opnemen met UWV-telefoon (0900-9294) om te informeren of de aanvraag al door UWV ontvangen is.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36