Goedendag Ik zit in de ww, maar heb sinds kort een tijdelijke baan van 6 maanden. Dit omdat diegene op zwangerschapsverlof is. De nieuwe baan is 32u per week, wat betekend dat ik gekort wordt op 32 uur, en omdat ik voor 40 u pw beschikbaar was, voor 8 uur blijf solliciteren. Nu is mijn vraag Wat gebeurt er nu eigenlijk na die 6 maanden als ik dan weer werkloos ben; - begint de aanvraag dan opnieuw, omdat ik 6 maanden gewerkt heb ? op basis van deze baan, dus 32 uur ? en wat is de invloed van de 8 uur pw ww ? - waar moet ik nog meer rekening mee houden ?
Beste Contra, Vanuit je vorige baan heb je recht op een WW-uitkering. Vanuit dit uitkeringsrecht ben je weer gaan werken. Als je minder dan 26 weken werkt, kun je terugvallen op je huidige uitkering. Werk je meer dan 26 weken, dan kan dat niet, omdat je een nieuw uitkeringsrecht hebt opgebouwd. Wat als dat je na die 26 weken (of 6 maanden) geen nieuw contract krijgt, en weer werkloos wordt? Dan houdt je de huidige uitkering voor 8 uren, en krijg je daarnaast een nieuw te berekenen uitkering voor de 32 uren die je nu werkt. Het deel van de uitkering voor de 8 uren zal eerder eindigen (de einddatum staat in de brief over je huidige uitkering). Het deel voor de 32 uren zal daarna nog doorlopen. Hoe lang deze nieuwe uitkering duurt, hangt af van je arbeidsverleden. Verdien je in je huidige baan minder dan in de baan waaruit je nu WW krijgt? Dan kom je misschien in aanmerking voor het garantiedagloon. Voor de hoogte van je nieuwe WW-uitkering baan we dan uit van het dagloon van je huidige WW-uitkering. Op onze website vind je actuele informatie over de duur van je nieuwe WW-uitkering en over het garantiedagloon. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare