Heb al beetje zit googlen. Bel ze wel om het door te geven. Vind het alleen een beetje jammer dat een hoop dames er al vanuit gaan dat ik van plan ben het niet te gaan melden. Ik ben heus niet op mijn achterhoofd gevallen hoor .
Dit zou dan DE manier zijn voor veel gezinnen, vader en moeder melden zich beiden ziek bij hun baas en gaan vervolgens in de baas zn uren werk doen voor een andere om extra inkomsten te genereren? Wat een uitvinding, eind van de crisis in in zicht Sorry, maar kun je niet beter bij je baas therapeutisch gaan werken aan herstel ipv naast de ziektewet wat bijverdienen.
Veel he je wordt er nog net niet slapend rijk van. Hier hield mijn man ook maar een paar euro per dag extra over. Daar moesten we van het UWV ook maar heel blij mee zijn. Hier liep het UWV te zeuren dat mijn man weer aan het werk moest en dat was ook het enige wat ze elke keer als hij voor controle moest zeiden. Uiteindelijk heeft al dat gezeur het herstel alleen maar vertraagd maar daar hadden ze geen boodschap aan.
Maar begrijp ik het nu goed dat je in de ziektewet zit ... vervolgens 400 euro aan inkomsten hebt van dat 'uurtje' 's avonds werken en dus nu dat op wil geven en dus een euro overhoud? Als dat zo is ... waarom zit je dan in de ziektewet ... dan heb je passend werk gevonden wat erg goed verdiend en dus kan je 'oude' baan waarvoor je in de ziektewet zit opgezegd worden. Maar ik zie het vast verkeerd ...
Ik vind je hier heel lacherig over doen.. Ziek=ziek, zo ben ik opgevoed. Als het zou werken zoals jij denkt dan had ik niet gewerkt, hoor. Dan zou ik me ziekmelden, alvast een leuk standaardbedragje binnen krijgen en dan thuis werken om nog wat extra te verdienen. En... ik klink héél zwart-wit (dat weet ik, sorry alvast.) maar als ik zo'n inspecteur was geweest had ik simpelweg gezegd "o, maar thuis kunt u wel werken? Kunt u het op uw werkomgeving ook. Zo erg is het dus niet."
Maar je zit toch in de WW en nu ziektewet? Met andere woorden..je bent je baan kwijt geraakt en kwam daardoor in de WW terecht. Toen ben je ziek gemeld en dus zit je nu in de ziektewet. Je hebt dus geen werkgever meer, maar het UWV is je 'werkgever'? Daarnaast had je naast je WW een soort bijbaantje, in de avonduren. Dat was bekend bij de WW, toch? Toen werd je ziek gemeld, met andere woorden onbeschikbaar voor werk, voor je WW uitkering. Maar dat bijbaantje ben je blijven doen? Dan ben je dus gewoon niet 100% ziek eigenlijk. Ik zit momenteel ook in de ziektewet, via mijn eigen werkgever. Maar ik probeer elke week toch een beetje te werken, m'n eigen werk dus. Ik ben daarom ook niet 100% ziek gemeld, want ben niet 100% ziek.
Laat ik voorop stellen dat de term ziek=ziek niet voor iedereen zo werkt. Bij sommige is juist de druk van het moeten werken en de stress die het met zich meebrengt juist de boosdoener. Met name bij psychische klachten hoor je dit vaak. Juist is het dan goed om uit de situatie te zijn.
Oké ik ga dit nu nog 1 keer uitleggen, want kennelijk lezen mensen niet verder dan hun neus lang is. Mijn ziektewet is sinds VANDAAG ingegaan. Maar ik wist niet hoe dit in elkaar stak wbt het thuiswerk wat ik deed, aangezien dit wel bekend was voor mijn WW uitkering en bij mijn verzekeringsarts. Het enige wat ik nu wou weten, hoe het dan zou werken? Of het misschien hetzelfde zou zijn als bij mijn WW uitkering, maar omdat ik geen inkomstenformulier kon vinden, ging ik me het mezelf afvragen. Ik ben nooit uitgegaan van een dubbel inkomen. Hoe dom denk je dat ik ben? En ja, door die paniekaanvallen kan ik geen normaal werk buiten de deur doen. Thuiswerk ben ik begonnen om mezelf bezig te houden, om er niet helemaal uit te gaan. Het enige wat er dan eigenlijk overblijft is in dit geval: Ziektewet stopzetten en thuis verder gaan, want dan zou ik daar inderdaad meer aan over kunnen houden. Dus kom aub niet allemaal met lulverhaaltjes over de natte droom van elke huisvrouw of wat dan ook. Ik wou alleen weten hoe het in elkaar stak, aangezien iedereen bij het UWV weet had van mijn situatie ook qua thuiswerk, maar niemand hier verder ooit op in is gegaan wbt de ziektewet uitkering.
Lekker bijdehand en ik heb geen werkgever... En ik heb nooit gezegd dat ik DUBBEL wou verdienen, ik wou alleen weten hoe zit.
Oké bijna goed. Ik heb me ziekgemeld inderdaad voor de paniekaanvallen tijdens mijn ww periode. Gesprek gehad om te bespreken wat de mogelijkheden waren. Thuiswerk mocht ik dus blijven doen, was alleen niet belastbaar voor sollicitaties buiten de deur. Ik ben btw in de WW gekomen, omdat ik na mijn zwangerschap dus in de ziektewet zat (voor dezelfde klachten), maar ik daar dus maar een x aantal weken ''ziek'' voor mocht zijn. Dus oké WW in, maar tijdens die WW een flinke terugval gehad. Weer ziekgemeld en dus zodoende bij de arts terecht gekomen die me niet belastbaar achtte. Vanaf vandaag is dus de ziektewet ingegaan, maar ik wist alleen niet hoe DIT nou precies in elkaar stak dan.
Zou het kunnen dat het UWV de inkomsten van je thuiswerk al in mindering brengt op de uitkering? Heb je al een specificatie gehad van ze? Anders idd even hier bij het UWV-team de vraag neerleggen. Sterkte met je herstel. Lijkt me erg moeilijk.
Oke, ik snap m. Het lijkt me dat gewoon een deel van je extra inkomsten dan gekort worden op je ww/ziektewet. Dus stel je hebt 800 euro ziektewet en verdient daar nog 400 bij, dat je dan bijvoorbeeld 300 moet inleveren ofzo? Dat je dus 500 plus 400 zou krijgen? Zou ook wel logisch zijn natuurlijk. Hoe het echt zit weet ik niet, maar dat kan het UWV je vast vertellen. En als zij dan zeggen dat het zo wel kan, nou dan heb jij je plicht gedaan toch? Sterkte!!
ik dacht dat je dan voor een x aantal procent beter gemeld word.. logisch toch? en zoals je zegt; ik kan niet werken ivm paniekaanvallen.. en je werkt wel savonds zeggen hun; kan je ook paar uurtjes poetsen of wat dan ook.. zo makkelijk zijn ze niet.. geloof me maar heb dr 1,5 jaar ingezeten..
Ze weten dat buitenshuis werken vooral moeilijk is. Gelukkig was die mevrouw wel heel "makkelijk", maar ik noem het liever begripvol.
Sorry ik weet er eigenlijk niks van af, ben nl nooit ziek heb er geen ervaring mee, maar ik wens je veel sterkte! Lijkt me erg lastig zo in het dagelijks leven....
In de ww zijn ze nog wat makkelijker.. Maar met ziektewet zijn ze niet zo makkelijk als je ook maar iets kan dus bv savonds paar uurtjes werken kun je in hun ogen dus werken. En zullen ze niet zo gemakkelijk zijn. Heb het van dichtbij mee gemaakt met vriendin..