Goedemiddag, ik ben een 23 jarige moeder en mijn partner en ik hebben besloten uit elkaar te gaan. We wonen in een gezinswoning en deze wil ik graag behouden ik werk de ochtenden van half 8 tot half 12 en onze dochter is 17 maanden. Echter als we uit elkaar gaan kan ik in mijn eentje het huis niet onderhouden en zit ik met mijn werk want heb geen oppas voor onze dochter. Heb ik recht op een bijstandsuitkering? Zo ja hoe hoog zou deze ongeveer zijn en hoe nu verder qua mijn werk want deze kan ik niet behouden want als ik onze dochter na de opvang doe betaal ik me een ongeluk of is daar ook weer iets voor? Please help me!! Groetjes
Beste Katriena01, Je wilt graag weten of je recht hebt op een aanvullende bijstandsuitkering. Ik kan deze vraag niet voor je beantwoorden. De bijstand is een regeling die door de gemeentes wordt uitgevoerd. De aanvraag voor een bijstandsuitkering dien je in via www.werk.nl. Vervolgens draagt UWV de aanvraag over aan je gemeente. Deze beoordeelt je recht hierop. Wellicht kent de gemeente ook een regeling voor vergoeding kinderopvang voor jouw sitatie. Je kunt bij de belastingdienst een aanvraag voor kinderopvangtoeslag indienen. Ik wens je heel veel sterkte met deze lastige situatie. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Dankje wel ella, Ik heb vanochtend digid aangevraagd want zonder dat ding kan je tegenwoordig niks meer haha ik hoop dat ik er snel uit kom want dit is geen doen zo het meest hoop ik nog dat me moppie en ik lekker in het huisje kunnen blijven Dankje wel voor je reactie.