Wazo vraag!!

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door vonnie79, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vonnie79

vonnie79 Actief lid

11 feb 2009
    208
    0
    0
    Hallo...

Ik heb een vraag.. Ik heb een wazo uitkering ingaande vanaf 22 sept 2011. Nu had ik afgelopen vrijdag me salaris gehad.. me salaris viel wel heel erg laat uit namelijk 248,13 euro netto. Ik vond dat zo weinig dat ik het Uwv gebelt had. Zij vertelde mij dat ze 720 euro bruto hebben uitbetaalt aan mijn werkgever. Nu behoort dit bedrag toch als mijn bruto loon op mijn salaris strook te staan? Vandaag heb ik namelijk mijn salaris strook gekregen en daar staat een bruto loon op van 363,22.. Volgens mij klopt dit niet toch?

Ik krijg een dagloon van 33,00 per dag. per ingaande vanaf 22 sept. Ik hoop hier andwoord op te krijgen..

Alvast bedankt

Mvg Yvonne

2. vonnie79

vonnie79 Actief lid

11 feb 2009
    208
    0
    0
    #2 vonnie79, 29 nov 2011
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
    Wat ik me ook nog afvroeg er staat op me salaris strook van 1-11 t/m 30/11... waar zijn dan de 8 dagen van september gebleven want de uitkering ging in per 22 sept

Grt Yvonne

3. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Yvonne,

Hoeveel je werkgever jou moet betalen kan ik niet beoordelen. Je werkgever moet namelijk van de bruto-betaling loonbelasting betalen en ook vakantiegeld en pensioenpremie inhouden. Dit kun je het beste even navragen bij je werkgever.

Komen jullie er niet uit? Of denk je dat je werkgever te weinig aan jou betaalt? Dan kun je de WAZO ook direct aan jezelf laten uitbetalen. Je kunt dit door je werkgever laten wijzigen. Maar je kunt ook zelf een brief sturen naar UWV Ziektewet:
    - UWV Uitvoering ZW
    - Postbus 57015
    - 1040 CT Amsterdam

Vermeld in de brief je naam, adresgegevens, burgerservicenummer (BSN), telefoonnummer en je eigen bankrekeningnummer. Geef aan dat de WAZO op je eigen rekening moet worden overgemaakt. En geef ook aan vanaf welke datum de wijziging moet ingaan.

Houd er wel rekening mee dat als UWV de uitkering direct aan jou betaalt, dit inclusief 8% vakantiegeld is.

Actuele informatie over de WAZO vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

4. vonnie79

vonnie79 Actief lid

11 feb 2009
    208
    0
    0
    Bedankt,

Ik snap dat dat er nog allemaal af moet. Dat staat ook op mijn loonstrookje bruto 363,22 en heb netto 248 gekregen.. Alleen komt het bij mij niet overeen met het bedrag van 33,00 bruto per dag

Mvg Yvonne

5. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Yvonne,

Ik raad je aan om aan je werkgever te vragen hoe hij je loon heeft berekend. Als je denkt dat dit niet klopt, vraag je UWV de uitkering aan jou over te maken, zoals ik hierboven heb beschreven.

Je kunt ook verzoeken om dit met terugwerkende kracht over de gehele WAZO-periode te doen. UWV vraagt het bedrag dat aan je werkgever is betaald weer terug, en maakt de hele WAZO dan aan jou over.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

6. vonnie79

vonnie79 Actief lid

11 feb 2009
    208
    0
    0
    Bedankt Robert,

Ik heb ze inderdaad gebelt. Zij zeiden ze hanteren hun CAO en nemen dus niet de laatste 4 weken maar de laatste 6 maanden. Ze denkt nu dat ze een fout heeft gemaakt. Want na wat zei me gezegt heeft heeft ze gewoon ziektegeld uitbetaald en niet de Wazo uitkering. Want anders klopt de brief ook niet van het UWV want daar staat ook in 33,00 dagloon.

Ik ga het idd met terug werkende kracht terug laten halen en direct aan mij uit laten betalen.

Groetjes Yvonne

Deel Deze Pagina