Goedendag, Ik heb een tijdelijk contract die volgende maand afloopt, deze wordt niet verlengd. Nu is het zo dat ik al gedeeltelijk in de ziektewet zit, mijn werkgever ontvangt hier geld voor van het uwv. Hoe zit het zo als mijn contract afloopt, ga ik dan helemaal de ziektewet in tot mijn verlof of moet ik nog gedeeltelijk de ww in ? Ik kijk uit naar uw antwoord. Groetjes jaimy
Hallo Jaimy, Wat jammer dat je contract niet verlengd wordt. Je geeft aan dat je al gedeeltelijk in de Ziektewet zit vanwege zwangerschap gerelateerde klachten. De werkgever meldt je op de laatste werkdag ziek uit dienst bij UWV. Je komt dan volledig in de Ziektewet. Re-integratie vindt (indien van toepassing) plaats vanuit de Ziektewet. Vanuit de Ziektewet kun je het aanvraagformulier voor de zwangerschaps- en bevallingsuitkering telefonisch aanvragen. Dit kun je doen vanaf 4 weken voor uw eerste verlofdag. Actuele informatie over ziek uit dienst gaan vind je hier. Ik wens je een fijne zwangerschap verder. Met vriendelijke groet, Yvonne.