Goedenavond, Ik ben momenteel 28 weken zwanger en ik loop helaas al langere tijd met bekkenklachten (mijn jongste kindje is bijna 9 mnd dus ik ben heel snel -en ongepland- weer zwanger geraakt na mijn bevalling zonder goed herstel) Begin augustus ben ik naar de bedrijfsarts geweest omdat ik steeds meer klachten kreeg en mijn werk in de thuiszorg te zwaar werd. In overleg ben ik minder uur gaan werken (65%). Dit ging een paar weken goed maar inmiddels sta ik weer veel te veel ingeroosterd en werk ik ondanks ziektewet dus gewoon mijn normale uren weer! Leidinggevende en team (zelforganiserend, dus wij moeten onderling zelf oplossingen zoeken ) doen niets en ik wordt dus niet gehoord. Inmiddels zijn mijn klachten dusdanig dat ik continu pijn heb. Kan ik zelf terug gaan naar de bedrijfsarts? Of moet ik me volledig ziekmelden en wachten op een oproep? Waar kan ik eventueel nog meer terecht? Bovendien ontvangt mijn werkgever nu ziektegeld voor mij terwijl ze me gewoon volledig inzetten. Ook niet echt netjes lijkt me?
Goedemiddag Babyerbij, Ik wens je allereerst sterkte met de pijn. De situatie die je beschrijft betreft een kwestie tussen werkgever en werknemer over het vastlopen van de re-integratie. Voor advies daarover kun je terecht bij de vakbond of een andere belangenorganisatie. [FONT="]Als jij en de werkgever er dan nog niet uitkomen kan je UWV vragen om een onafhankelijk en deskundig oordeel over de situatie te geven. Dat heet het deskundigenoordeel.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Het kan aangevraagd worden over de volgende situaties:[/FONT] · Kun je volledig uw eigen werk doen? · Heb je genoeg gedaan aan uw re-integratie? · Is het aangepast eigen of ander werk dat je wilt of moet doen, passend voor je? · Heeft je werkgever genoeg gedaan voor je re-integratie? · Kan de werkgever het veelvuldig ziekteverzuim van de werknemer binnen 26 weken verminderen als het werk van uw werknemer wordt aangepast? Of door de werknemer te herplaatsen in een andere passende functie, eventueel door bijscholing? Het deskundigenoordeel kost 100,--. Het is niet bindend. Als er sprake is van mediating of een rechtszaak legt het wel veel gewicht in de schaal. De uitslag van het deskundigenoordeel krijg je 2 tot 4 weken nadat we de aanvraag hebben ontvangen. Voor actuele informatie over het deskundigenoordeel en de aanvraag kun je hier kijken. [FONT="]Ik wens je een goede zwangerschap toe.[/FONT] [FONT="]Met vriendelijke groet,[/FONT] [FONT="]Peter[/FONT] [FONT="]UWV Webcare Team[/FONT] [FONT="]www.uwv.webcare.nl[/FONT]