Beste, Ik werk voor een grote organisatie als uitzendkracht (vanaf maart dit jaar). Nu heb ik mij in juli ziek gemeld i.v.m. zwangerschapskwalen. Laatst werd ik door mijn contactpersoon van het uitzendbureau gewezen op het volgende: Doordat ik na mijn ziekte weer aan de slag ben gegaan zou dit inhouden dat ik mijn tweede contract in ben gegaan. De einddatum van mijn contract ligt al vast: 31 december 2015. Omdat ik nu in mijn tweede contract zit, is ziekmelden voor mij geen optie meer omdat ik bij terugkomst vast in dienst zou moeten worden genomen (contract 3) en mijn werkgever hiermee niet akkoord gaat. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Op dit moment ben ik met heftige rug en bekken klachten doorverwezen naar een speciale fysio. Ik hoop heel mijn zwangerschap gewoon al werkend uit te kunnen zitten, maar wat als dit niet lukt? Is het dan verstandiger om een dag vrij te nemen bij ziekte?
Beste lizsett, Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wel jammer dat je hierdoor een aantal klachten hebt. Je bent uitzendkracht en dat houdt inderdaad in dat na ziekte er weer een nieuwe uitzendovereenkomst in gaat. Ik kan me voorstellen dat je hierdoor in een lastige situatie zit. Helaas kan ik vanuit UWV je geen advies geven over wat je moet doen als je nogmaals ziek wordt. Je zou met het uitzendbureau kunnen overleggen wat de mogelijkheden zijn. Ik wens je een goede zwangerschap verder. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare[/url]