Wazo uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lorena86, 7 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    goedemiddag,

Ik heb even een vraag, ik heb 4 weken geleden een wazo uitkering ( zwangerschapsverlof ) aangevraagd wat per 1 oktober in zou moeten gaan. Helaas nog geen bericht hierover ontvangen, maar dat zou gebruikelijk zijn had ik gehoord.

Mijn vraag . Ik zit momenteel helaas sinds een tijdje in de ww. En ik lees overal dat de uitkering word berekend op het loon voor het verlof . Maar ook dat de wazo uitkering hoger is dan de ww. Ivm 100 %

Begrijp ik het dan goed dat ik in de weken van de wazo uitkering 100 % uitbetaald krijg ipv de 70 % ww wat ik nu krijg ? Of krijg ik 100% van de hoogte ( die 70% ww dus ) wat ik nu heb.

groetjes

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Lorena86,

Je wilt graag meer informatie over de hoogte van je WAZO als je met verlof gaat vanuit de WW-uitkering.
    Wat je hebt begrepen is inderdaad juist. De dagloon van je WW-uitkering wordt overgenomen door de WAZO. Momenteel krijg je van je dagloon 70% van betaald door de WW. Als je met verlof gaat dan krijg je 100% van dit bedrag. Je inkomen tijdens het verlof zal dus hoger zijn dan de hoogte van je WW-uitkering.

Je geeft aan dat je 4 weken geleden een aanvraag hebt gedaan en nog niets vernomen hebt.
    De aanvraag moet 4 tot 2 weken voor je eerste verlofdag binnen zijn. UWV neemt je aanvraag de komende 4 weken dan ook in behandeling. Je krijgt nog een ontvangstbevestiging en daarnaast ook een aanvraagformulier die je ondertekend weer retour moet sturen. In deze brief word je ook nader geïnformeerd over de beslissingstermijn.

Waar ik je nog wel op wil wijzen is dat je correspondentie veelal digitaal beschikbaar zal zijn. Met behulp van je Digi-D code kun je inloggen op MijnUWV. De ontvangstbevestiging en je verzoek om informatie wordt nog wel per post gestuurd. Maar de toekenning en betaalspecificaties kun je vinden op MijnUWV.

Actuele informatie over de hoogte van je zwangerschapsuitkering vind je hier.

Ik wens je een fijn verlof toe.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech