aanvraag wazo vanuit ziektewet

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Hollowglade, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben vandaag bij de uwv arts geweest die mij verteld heeft dat de kans dat ik nog ga werken voor mijn verlof erg klein is ivm mijn bekkenklachten

wel gaf ze mij een formulier mee waarmee ik wazo moest aanvragen
    bij thuiskomst kwam ik erachter dat het een werkgevers formulier was en geen werknemer
    hierop ben ik gaan bellen met uwv en die meneer vertelde mij dat ik die uitkering pas 8 weken voor mijn vermoedelijke bevaldatum kan aanvragen
    terwijl op internet staat dat ik het UITERLIJK 8 weken van te voren moet aanvragen

ik snap het even niet meer
    wanneer en hoe vraag ik het nu aan want de arts zegt NU en de meneer aan de telefoon zegt 5 Juli

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Hollowglade,

Je wilt graag weten hoe je de WAZO moet aanvragen. Uit jouw verhaal maak ik op dat je nu ziek gemeld wegens zwangerschapsklachten en een uitkering van het UWV ontvangt. Je kunt 8 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum contact opnemen met UWV-telefoon (0900-9294) om je verlof aan te vragen. Als je de aanvraag te vroeg instuurt, zal deze nog niet in behandeling genomen worden. Dit heeft te maken met de periode waarover de hoogte van de uitkering berekend wordt. Het UWV gebruikt hiervoor namelijk de laatste loonperiode van 4 weken of een maand voorafgaand aan je verlof.

Ben je in dienst van een werkgever, dan vraagt je werkgever het verlof voor je aan.

Actuele informatie over het aanvragen van je verlof vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina