Ik heb een misschien rare vraag. Een ex collega van mij is pas vader geworden en hij geeft aan dat zijn vrouw nu 3 dagen werkt en 2 dagen ouderschapsverlof heeft. Nu zegt hij ook vol trots dat zijn vrouw voor de 2 dagen ouderschapsverlof een vergoeding ontvangt. Is het echt zo dat hier een regeling voor bestaan (iets van een uitkering) of is het gewoon grootpraat van hem (hij vertelt wel vaker dingen die niet kloppen) ik wil nl zelf ook indien het financieel mogelijk is 2 dagen minder gaan werken dus dan zou zo'n uitkering oid goes uitkomen anders zal ik denk ik toch meer moeten blijven werken ik hoop dat u mij meer kunt vertellen groetjes Zwendel
Beste Zwendel, Ouderschapsverlof is een vorm van onbetaald verlof. De regels hiervoor zijn opgesteld door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. De invulling hiervan geschiedt in overleg met de werkgever. UWV is hier geen partij in. Als je wilt weten of jij ook ouderschapsverlof kunt opnemen, kun je dus het beste contact opnemen met je werkgever. Voor meer informatie over het ouderschapsverlof verwijs ik je naar de website van de Rijksoverheid. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare