wanneer uitkering aanvragen.

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by bumpie, Oct 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

Ik werk via een pgb. En ben vrijwillig verzekerd tegen ww en ziekte. Nu heb ik vandaag medegedeeld gekregen dat ik wordt ontslagen per 1 december. Heb 1 maand opzegtermijn.

heb ontslag gekregen wegens niet goed functioneren. Ik kan het niet aan het is te hoog gegrepen en de leerlingen nemen een loopje me mij. Dus ben akkoord gegaan met ontslag. Heb ook een beeindigingsovereenkomst. Deze gaan we volgende week ondertekenen. Het is dus ontslag met wederzijds goedvinden.

Maar nu heb ik mij ingeschreven bij werkbedrijf als werkzoekende en wou alvast een uitkering aanvragen. Of kan dat pas vanaf 1 december? Tot die tijd werk ik nog gewoon. Want als ik dat nu invul zag ik zegt hij dat ik vanaf week 41 al werkeloos ben. Terwijl dat niet zo is.

Hopelijk kunt u mij helpen.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Bumpie,

Je kunt vanaf één maand voor je eerste werkloosheidsdag een WW-uitkering aanvragen.
    Dit betekent in jouw situatie dat je vanaf 1 november de aanvraag kunt invullen.

Je geeft aan dat je met je werkgever een beëindigingovereenkomst gaat ondertekenen.
    Op deze pagina vind je vind je wat er in ieder geval in hoort te staan.

Actuele informatie over het aanvragen van een WW-uitkering vind je hier.

Ik wens je veel succes met solliciteren.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page