Jaarcontract

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lola Jade, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola Jade

Lola Jade Actief lid

24 apr 2012
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een jaarcontract in het onderwijs (VO).
    Mijn zwangerschapsverlof loopt bijna ten einde, maar ik ben nog niet in staat 100% mijn positie te betrekken.

Wanneer mijn contract nu afloopt, terwijl ik nog niet helemaal herstel ben, zit ik dan zonder werk? Of wordt mijn contract dan automatisch verlengd?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Lola Jade,

Een tijdelijke contract eindigt automatisch op de einddatum van dat contract. Je werkgever is niet verplicht om je contract te verlengen. Of je een nieuwe contract krijgt, hangt dus af van je werkgever. Ik raad je aan hier tijdig naar te informeren.

Wordt je contract niet verlengd? En ben je op de einddatum nog steeds niet in staat volledig te werken? Dan moet je werkgever je ziek uit dienst melden bij UWV. Je krijgt dan een ziektewet-uitkering (ZW) van UWV. Je hoeft hier zelf geen aanvraag voor te doen.

Wordt je contract niet verlengd, maar ben je wel weer in staat om te werken? Dan heb je waarschijnlijk recht op WW-uitkering. Deze kun je zelf aanvragen via de website van het Werkbedrijf, waar je je ook kunt inschrijven als werkzoekende.

Op onze website vind je actuele informatie over de ZW en de WW.

Ik wens je veel beterschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    http://www.uwv.nl/webcare

3. Lola Jade

Lola Jade Actief lid

24 apr 2012
    108
    0
    0
    NULL