hallo dames ik heb 3 weken vankantie (a.s maandag zit het er alweer op moet ik gaan werken ) dus ik heb nu 3 weken totaal me eigen druk gemaakt het zit zo van mijn 2e zwangerschap kreeg ik last van bekkeninstabiliteit en heb toen aanpassend werk gedaan maar dat werkte ook niet dus ben ik voorledig in de ziektewet gegaan tot me 3 maanden zwangerschapverlof dus totaal 7 maanden thuis gezetten toen moest ik 9 januari 2012 weer beginnen maar heb toen mondeling met mijn werkgever afgesproken om per week later te gaan werken dat ik het rustig wou opbouwen ik werk normaal 20 uur per week ( huishouding in de zorg) dus dat is goed gegaan en ben ik in feburari 100% gaan werken dat heb ik vol gehouden tot 12 juni toen ben ik weer in het ziektewet beland tot nu toe ik werk nu 15 uur per week heb ook in mei een MRI scan en foto laten maken in het zh en de uitslag was en bleek dat ik isias heb dus ik ben toen 12 juni in de ziektewet gegaan 5 uur per week minder en dat was prima moet erbij zeggen ik wou ook zelf mijn vankantieuren voor inleveren inplaats in de ziektewet maar mijn wrkgever vond dat ik gewoon in de ziektewet moest gaan oke zou gedaan dus ik moest elke 2 weken langs de bedrijfarst komen om te praten hoe het gaat toen had hij een oplossing voor mij om bij de Winnock te gaan lopen in de stad Rotterdam vlakbij centraal stadoin en dat ik 1-2 dagdelen daar heen moest om te revalidatiecentrum om te traien ik zeg ja graag het is te proberen want ik wil ervan af en tijdens mijn zwangerschap heb ik ook bij de fysio enz gelopen maar dat hielp mij allemaal niet . nou dus de bedrijfarts heeft mij daar aangemeld dus ik kreeg een gesprek bij de winnock de gesprek ging goed maar hellaas was de traien de bedoeling 5 dagdellen van 8 uur t/m half 5 per 4 weken na 4 weken zou het naar 4 dagdellen zijn en na 4 weken weer 3 dagdellen zijn en zo afbouwen het is puur traien lichaamlijk maar ook geestelijk want ik moet daar ook praten met een psygoloog wat ik al hellemall nix vind dus ik zei tegen die vrouw van sorry ik ken maar 3 dagdellen komen niet meer ik heb verder geen oppas mijn moeder let alleen maar op en verder niemand dus die vrouw zeg ken ze niet naar school of naar de creche ik zeg nou het is nu toevallig vankantietijd en dan je heb daar wel ook een wachtlijst lopen en mijn dochtertje van 3 jaar gaat al naar de psz maarja vankantie nu ze zeg nou dan gaat het over dus de zelfde week nog moet ik langs de bedrijfarts toe en die vertelde dat ze hadden gebelt en dat ik nu voor 4 dagdellen kon komen 4 weken lang ik zeg sorry dat heb ik gezegt dat gaat niet ik ken maar 3 dagdellen vroeger werkte ik 5 dagen 24 uur per week maar toen had ik geen kinderen dus als u het toen aan me vroeg oke dan zou ik het kunnen maar nu ik kinderen heb werk ik 20 uur per week 3 dagen en verder heb ik echt geen oppas hij zegt nou je moet echt iets kunnen regelen en nu heb je toch vankantie dus je heb 3 weken de tijd om wat te kunnen regelen ik zeg er valt nix te regelen hij zeg ja een creche bijvoorbleed ik zeg dat is een wachtlijst en het is vankantietijd (en ik dacht al ik doe het echt niet mijn kinderen 4 dagen van 8 t/m half 5 moeten misschien ) en creche wie betaalt dat ?? maar goed me bedrijfarts werd echt boos echt een rot toont gaf hij me hij zei ook van ja en als je moeder er nou niet meer is wat dan ? ik zeg dat zie ik dan wel en ik ben niet meegaant en als er vergadering is op de dagen dat ik vrij bent waar zijn de kinderen dan ik zeg nou ik en me collegas bespreken heel goed wanneer en hoe we kunnen bij een vergadering komen en als het echt niet kan dat ik op me vrije dag moet komen dan komt mijn oma van 75 jaar oud om onze 2 meiden letten maar daar praat ik over 2 uurtjes en niet 8 en een half uur zo ik was echt pissig maar ik heb nu vankantie dus en mijn werkgever had ook die week dat ik was geweest vankantie maar zit toech te piekkeren erover kreeg ook van de week een telefoontje van Winnock of ik wat had geregelt ik zei toen nogmaals ik ga en ken nix regelen want ik heb niemand en nu kreeg ik een brief van de bedrijfarts dat het nu ging om 1 x 4 dagdellen te komen en de rest 3 weken 3 dagdellen dus ik moet nu 1x mijn kinderen weg doen pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff ik heb zo iets van wat maak die ene week nou uit laat me dan gelijk 3 dagdellen komen pfffffff maarja nu weet ik niet wat mijn werkgever hier over denkt gaat hij moeilijk doen dat ik me geld wat ik heb gekregen van de ziektewet terug vragen ?? maar dan ken ik ook zeggen lever mijn vankantieuren ervoor in want ik wou toch mijn uren inleveren inplaats in de ziektewet maar mijn wrkgever wou mij gewoon in de ziektewet zetten of ken hij zeggen van sorry ik geef je na 12 jaar goede dienst je ontslag omdat je niet mee werkt met dit project ???? sorry voor dit helleeeeeeeeeeee lange verhaal
oja ik vergeet er bij te schrijven dat ik a.s maandag weer 100 % gaat werken en dat weet de bedrijfarts.
Ik snap er maar vrij weinig van, maar waarom is het zo'n probleem om voor 1 keer een dagdeel opvang/oppas te regelen voor je kinderen? Het gaat om jouw gezondheid, jouw rug etc. Ik zou liever hebben dat mijn moeder me dan een dagdeel weg brengt, dan dat ze de hele tijd pijn heeft en weinig met mij kan ondernemen. Raak ook lichtelijk geïrriteerd door je opmerking; waarom moeilijk doen over die ene week. Tja, waarom doe jij moeilijk over dat ene dagdeel? Ik snap dat echt niet.. Leuk is anders, maar het gaat wel om jouw lichaam! En ziektewet is ziektewet, dat geld kan hij niet terug vragen.
Ik begrijp het niet helemaal, maar volgens mij is 1 dagdeel een ochtend of een middag of een avond, en dat is meestal zo'n 4 uur. Dus wat zijn '4 dagdelen van 8 tot half 5?' 4 dagdelen per week is volgens mij 16 uur. Je werkgever heeft jou 20 uur per week in dienst. Volgens mij mag hij wel van je verlangen dat je die uren bezig bent, werkend voor hem, of werkend aan je revalidatie. Je wordt toch ook betaald voor die uren? Dat jij kinderen hebt, is jouw keuze en opvang is dus jouw probleem (en van je partner, daar lees ik niks over). Je werkgever hoeft daar geen 'last' van te hebben. En als jij niet bereid bent om mee te werken aan je revalidatie en reïntegratie, heeft hij wel een sterk punt in je dossier om uiteindelijk richting ontslag te gaan. Maar misschien begrijp ik het nou niet goed, en bedoel je dat je 4 hele dagen aan de bak moet bij dat centrum. Dat lijkt me wel een beetje veel (het is in elk geval fors meer dan het aantal uren waarvoor je betaald wordt), maar goed, voor 1 week moet je dat toch wel kunnen regelen? Ziektewet terugbetalen: wordt een lastiger verhaal voor je werkgever. Maar als hij kan aantonen dat jij gedurende de tijd dat je ziekgemeld was niet echt ziek was, of niet meewerkte aan een spoedig herstel, kan hij wel het loon terugeisen dat aan jou is betaald voor die periode.
ja ik bedoel 4 hele dagen van 8 t/m half 5 ik werk 20 uur per week maar moet naar het centrum voor 32 uur per week ja in die brief van de bedrijfarts stond dat het nu ging om 1 week 4 dagen te komen maar ik had die vrouw van het centrum aan de telefoon van de week en toen zei ze van nee het gaat om 4 hele dagen 4 weken lang anders mis ik er hoop nee ik heb echt verder geen oppas mijn moeder let al 3 dagen op en meer wilt ze niet ken ik ook begrijpen ik ben al blij dat me moeder al 3 dagen wilt opletten zo hebben we dit al besproken voor dat ik zwanger of bent begonnen om zwangeren te worden met haar en over mijn man hij ken wel vrij nemen maar het kost zijn eigen dagen én dat kunnen we echt niet misschien mijn man heeft een hele andere cao bouw hij ken ook niet 3 weken zeg maar ik mei vankantie nemen ja ken wel maar dat kost zijn eigen weken en als hij het wel wilt uitbetalen gaat het van zijn vankantiegeld af en dat vinden wij zonde want hij krijg aardig wat hij is verplicht in de bouwvankantie zo als nu 23 juli tot 10 aug vankantie te nemen en dat word gewoon uitbetaalt zoals hij ken ook niet te eigen ziekmelden want ook dan is hij zijn bonus wat hij in december krijgt en dat is ook een hoop geld is hij in een keer kwijt dus hellaas
En heb je zelf al nagedacht over een alternatief? Hoe denk jij een oplossing te vinden / te kunnen herstellen? Veel werkgevers zijn een stuk positiever als hun werknemer zelf ook meedenkt en met een werkbare suggestie komt. Als jij niks onderneemt en vervolgens de suggestie van je werkgever afwijst omdat het niet kan met de opvang, dan sta je niet erg sterk. Dus: hoe wil jij gaan revalideren, wat is ervoor nodig om weer aan het werk te kunnen?
ik laat nu de boenmachine staan want ik weet dat dat ding me rug belast en dat hadden we daarvoor al besproken en heb toen ook niet de machine meer gebruikt en het werd toen wel minder en niet alleen ik maar ook met andere 4 collega hebben ook al geklaagt over een nieuwe schoonmaakkar en die zou hij bestellen want waar we nu mee werken die trekt naar 1 kant is ook zwaar belast en verder doe ik rustig aan hoe moeilijk het voor mij is omdat te gaan doen omdat ik alles ziet en hou van soppen
Sorry maar ik begrijp jouw reaktie niet. Jij krijgt de kans via je werk te revalideren. Ik neem aan dat je ook graag beter wil worden? Ik zou alle kansen aan grijpen ookal gaat het om 4 weken, 4 dagen. Kan jouw man niet een paar dagen vrij nemen? Ik neem aan dat hij ook gebaad is bij jouw herstel?! Je kan nu wel maandag weer 100% gaan werken maar wie zegt dat dat gaat? Er is niks aan jouw probleem veranderd dus de kans op terugval is groot. Je zal je ziektewetgeld niet terug hoeven betalen, je was immers ziek. De kans dat ze je nu dwingen 100% te blijven werken en je dwars gaan zitten zodat je ontslag neemt is wel aanwezig als jij je niet inzet. Ik weet het niet maar is die 4 weken echt jouw baan en gezondheid waard? Mij niet hoor!
Dat het af gaat van zijn vakantie geld vinden jullie zonde??? Je schrijft er achter dat hij aardig wat krijgt evenals een bonus in december. Je gezondheid is je een hoop waard zie ik al! Het kan dus wel maar jullie willen niet. Ik denk niet dat jouw werkgever blij mee is.
Het gaat om vier weken van vier dagen. Je moeder past elke week drie dagen op. Dan zou je man dus vier weken achter elkaar 1 dag vrij moeten regelen. Misschien kan hij zorgverlof opnemen of anders toch maar een paar vrije dagen. Maar vier vrije dagen (om deze reden) moet toch echt wel te regelen zijn. Ik snap ook niet zo goed waarom jij het er over hebt dat hij 'weken' vrij moet nemen, het gaat maar om vier dagen! Je zult als werknemer gewoon mee moeten werken aan je herstel zodat je weer kunt werken. En trouwens; niet alleen voor je werk, het is toch ook voor jezelf belangrijk? Als je in dienst wilt blijven, zul je ervoor moet zorgen dat je het werk kunt doen. Daar krijg je tenslotte voor betaalt.
Ik zou deze kans pakken. Ben zelf ook bij winnock geweest en heb er erg veel aan gehad. Ik ging 5 dagen per week heen voor 4 weken. De gesprekken met een psych zijn niet zoals een gesprek bij een psych in de praktijk. Ik zou liever kiezen voor. Iets minder vakantiegeld en bonusgeld van je man en dat jij minder klachten hebt, dan hoe je het nu aanpakt. Snap dat het lastig is om je kind nog een dag vaker te moeten missen, maar daarna heeft de kleine wel een mama terug die misschien minder klachten heeft. Succes met je beslissing iig.