Ritme voeding, werk, KDV

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door fl01, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Over week of 4 moet ik weer aan het werk. Ons meisje heeft nog niet echt een ritme wat betreft voeden (ik geef borstvoeding op vezoek). Hoe gaat dat straks bij het KDV, voeden ze daar ook verzoek. En hoeveel voeding moet je dan mee geven, want nu weet je niet hoeveel ze per keer drinkt. Kan je het beste vlak voordat je ze weg brengt nog voeden (en dan mogelijk eerder als wat ze zelf aangeeft) of gewoon op haar tijd? Hebben binnenkort nog wel gesprek daar, maar ben benieuwd hoe anderen hier allemaal mee omgaan. Best lastig allemaal

2. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vraag ik me ook allemaal af. Ik lees mee. -.-

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik was ook bang dat het allemaal niet zou lukken. Nu hebben wij een gastouder die ook op verzoek voedt, dat is fijn! Verder geef ik 150cc per flesje mee, 3 of 4 per dag en die drinkt hij soms wel en soms niet op. Er ligt ook altijd een potje melk bij haar in de vriezer. Dat lijkt me bij het kdv ook wel te kunnen.

Ik voed niet speciaal nog voordat hij weggaat, soms om 6 uur gedronken, soms pas om half 8 of 8 uur. En dan schrijf ik in het boekje hoe laat dat was zodat zij weet wanneer hij ongeveer weer honger gaat krijgen.

Succes!

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hoi dames,

ik voed wel voordat ik hem weg breng,
    ik heb een vreetzak die per fles 180cc drinkt.
    ik ben nog een beetje zoekende maar normaal gaf ik (als ik thuis was 4x180 cc mee.
    vandaag 5x180cc heeft hij er maar 3 op.
    hij komt ongeveer elke 3 uur voor een voeding.
    die 5de fles zou dan reserve zijn maar morgen geef ik weer 4 flessen mee.

kdv voed op verzoek zonder uitzondering.

groetjes wendy

5. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Het is inderdaad even een beetje zoeken naar hoeveel je mee moet geven. Ik voed ook volledig op verzoek maar voordat ik haar wegbreng voed ik haar wel en meestal drinkt ze dan ook gewoon goed. Op het KDV voeden ze ook gewoon op verzoek.

Ik geef voldoende ontdooide melk voor 3 voedingen mee, dat is nu ongeveer 180cc per fles en 1 fles bevroren melk als reserve die daar ook gewoon de vriezer in gaat. Vandaag heb ik 2 bevroren flesjes meegegeven omdat ze gisteren een duidelijke regeldag had en dus een stuk meer dronk dan normaal.

Heb je haar al wel afgekolfde melk met een fles gegeven? Misschien nu eens regelmatig een flesje geven om te kijken hoeveel ze ongeveer drinkt. Begin eens met de richtlijn voor haar gewicht en kijk of ze daar te veel, te weinig of genoeg aan heeft. Ik heb het geluk dat ik makkelijk en veel kolf en het dus ook niet zo erg vind om wat weg te gooien en geef liever teveel mee dan te weinig.

Richtlijn is 150cc per kg lichaamsgewicht per dag gedeeld door het aantal voedingen dat ze per dag krijgt. Mijn dochter weegt ongeveer 7 kg x 150 = 1050 per dag, gedeeld door 5 voedingen is 210 cc per fles. Nu weten we uit ervaring dat ze dat bij lange na niet opdrinkt. Uit de medelafles met calma speen dronk ze maar 120-130, nu geven we de difrax s-fles en drinkt ze 170/180 cc per fles, dus ook de fles wil nog wel eens verschil maken.

Gewoon even uitproberen de komende tijd. En alvast veel succes met gaan werken!

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ik gaf wel flesjes, maar heb voor de rest het schema van het KDV overgenomen. vind het wel niet zo een goed schema, maar ja kan niet echt anders, als je wilt dat ze daar mee warm eten enzo in groep.

gr

7. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Ik werk op een kdv. Wij geven bv op verzoek. Wel is het fijn dat een kindje thuis nog wat gedronken heeft. Mijn collega begint 8.45 . Als ik voor die tijd een fles moet geven is dat niet echt fijn voor de baby zelf en de overige kids die rondlopen. Moet dan nl ook de andere kids en ouders ontvangen wat er voor zorg dat je bab niet rustig kan drinken.
    Verder vragen wij aan de ouders hoeveel tijd er minimaal en maximaal tussen de voedingen mag zitten. De meeste ouders geven in het begin 150 ml bv mee. Zo'n 3 a 4 voedingen en 2 voedingen voor in de diepvries. Mocht die 150 ml veel teveel of te weinig zijn dan overleggen we met de ouders.
    Verder is het raadzaam om op tijd te gaan oefenen met drinken uit een flesje. En dan niet alleen door mama maar ook papa of evt oma. Wij hebben nl regelmatig baby's die de fles weigeren.

Succes alvast!

8. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    We zijn al aantal weken aan het proberen om ze aan de fles te krijgen en ze heeft wel eens 50 cc gedronken, maar het gaat steeds slechter.. Proberen 1x per dag een voeding deels met de fles te doen en dan rest via borstvoeding, maar nu is 20 cc vaak max en de meeste keren wil ze gewoon niet. Lijkt alsof ze niet weet wat ze er mee moet.. Hoe krijgen we ze aan de fles??

9. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Welke fles gebruik je? Op het kdv gebruiken de bv kindjes vaak een fles met een speen die op een borst lijkt. Een brede dus....

10. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    We gebruiken een avent fles, met speen nr 1.
    Sommige mensen zeggen dat het niks uit maakt welke fles je hebt, als ze niet willen, dan willen ze niet. Andere zeggen dat het wel veel verschil kan maken. Maar heb ook niet zoveeltrek om tig verschillende flessen te gaan kopen en dat het dan niks uithaalt...
    Ze zit ook vaak op haar handje te sabbelen (nou ja, meer likken), maar een tut spuugt ze ook nog meteen uit...
    Ik heb nog steeds goede hoop dat ze het toch een keer gaat snappen, maar het tijdstip dat ik moet gaan werken komt steeds dichterbij...

11. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Met de calma speen dronk mijn dochtertje ook niet veel, toen heb ik de difrax s-fles geprobeerd en dat ging super! Toen dronk ze ineens 150/160 cc in 1x weg ipv 80/90.... Dus ik denk dat het wel degelijk verschil kan maken!

Deel Deze Pagina