wat moet ik nou doen....

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door ladys1987, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    #1 ladys1987, 30 jul 2012
    Laatst bewerkt: 30 jul 2012
    ik werk sinds 7 jaar voor mijn huidige werkgever. Sinds mijn zwangerschap twijfel ik of ik mijn werk nog wel leuk vind....Ik werkte 38 uur en heb nu 6 uur ouderschapsverlof opgenomen en werk nu 4 dagen. Dit vind ik te veel......ik voel me onwijs schuldig naar mijn meisje (naast die 32 uur werk ik ook nog veel thuis).

Nu ben ik eens om me heen gaan kijken maar vind het erg lastig! zeker voor minder dan 32 uur. 32 uur zou ik ook nog wel willen als ik dan om 17:00 uur ook echt klaar ben. Daarnaast heeft mijn vriend nog geen zekerheid wat zijn werk betreft en heb ik wel een vast contract. Hij hoort het eind dit jaar.....wat zal ik doen? Nu gaan zoeken naar iets anders of even op mijn tanden bijten?

Ben het echt zat aan de ene kant....maarja misschien denk ik dat het gras ergens anders groener is maar is dat eigenlijk helemaal niet zo....;) of heb ik gewoon nog last van mijn hormoontjes hihi

iemand die dit herkent? En hoe ging jij ermee om?

2. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Werkte ook 32 uur. Vond het echt te veel met een kleintje. Ook nadat de hormonen weg waren veranderde dit niet. Het is inderdaad het schuldgevoel en het gemis. Hoe ouder ze worden hoe moeilijker ik het vond. Kan je hier niet met je werkgever over hebben voor urEnvermindering in het contract. Met ouderschapsverlof moet je hierna weer je oude uren gaan werKen toch?

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik heb daar ook last van hoor, maar kan je niet meer ouderschapsverlof opnemen? Ik heb nu het gevoel dat je nog steeds je uren van voorgheen werkt ondanks je verlof. Ik heb ook veel moeten loslaten maar het is ook de verantwoordelijkheid van je werkgever om te zorgen dat jij je verlof kan opnemen. Ik werkte hirevoor 4 keer 9 en nu 3 keer 9 en ben daar erg tevreden mee

4. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou toch ook aankaarten dat dit teveel uren zijn na de komst van de kleine en óf meer uren ouderschapsverlof opnemen óf gewoon kijken of het mogelijk is om minder uren te werken (contractgewijs). Ik weet natuurlijk niet wat voor baan je hebt, maar als je naast je 32 uur op het werk, thuis ook nog van alles moet doen voor je werk. Dan werk je dus geen 32 uur...

5. claudianicole

10 sep 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben van 36 naar 32 gegaan (met ov) en ik vind het ook erg veel dus ik snap je hoor... Ik werk in de praktijk ook meer dan die 32 uur, maar ik neem tijd voor tijd, dus ik compenseer het door op een ander moment meer vrij te nemen...
    Ik hoor je ook zeggen dat je het niet meer zo naar je zin hebt,dat speelt natuurlijk ook erg mee in je overweging.. Dus ik zou zeggen kijk gewoon eens rond naar vacatures en naar iets wat je leuk vindt... Een nieuwe baan is vaak niet 123 gevonden... Misschien dat als je weer wat nieuws aangaat, je die 32 uur veel beter trekt!

6. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zoals al gezegd, is het misschien een idee om eerst meer ouderschapsverlof op te nemen?

7. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Gesprek gehad met werkgever....gevraagd of ik naar 3,5 dag kon. antwoord: onmogelijk is huidige functie. Mag wel een functie terug en dan 3,5 dag....maarja dan ga ik er echt op achteruit met salaris. Ik ga voorlopig nog even aankijken....bedankt voor jullie reacties!

8. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Hu? Ouderschapsverlof heb je gewoon recht op én ten tijden mogen ze niet aan je functie kloten.. Pas als he ouderschaps verlof is afgelopen en je kiest voor minder uren, dán mogen ze wel je functie omlaag gooien..

Ikzelf was leidinggevende, werkte 32uur. Ging na mn zw-verlof 16 uur werken, 16 uur ouderschapsverlof, mijn functie was in de praktijk wel nix meer, maar op papier wel hoor! Omdat je na je OV nog recht hebt op je oude uren en dus je functie..
    Bij mij wisten ze zelfs dat ik na mn OV, max 20uur wilde werken én ik dus zou zakken in functie.. toch zijn ze van mn functie afgebleven tot mij OV voorbij was...

Succes!

Deel Deze Pagina