Ziektewet?

Discussion in 'Weer aan het werk' started by Lexxie, Feb 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Lexxie, Feb 3, 2013
    Last edited: Feb 3, 2013
    Hoi allemaal,

Over twee weken zou ik weer aan het werk gaan.
    Maar nu het dichterbij komt merk ik dat ik er helemaal nog niet aan toe ben.

Zal proberen in het kort mijn situatie te beschrijven.
    Heb een behoorlijk vervelende zwangerschap gehad. Heb verschillende keren in het ziekenhuis gelegen vanwege een enorm hoge bloeddruk. Uiteindelijk is onze tweede dochter geboren via een spoedkeizersnede na 35 weken zwangerschap omdat het met mij en onze kleine meid steeds slechter ging.
    Kleine meid heeft een poosje in het ziekenhuis gelegen en werd weer opgenomen vanwege het vele huilen.

In mijn thuissituatie is veel gebeurd tussen mijn vader, moeder, zus en vriend. Veel ruzies terwijl ik in het zh lag, ook hierna nog. (zal niet teveel uitwijden, maar het was heftig) gelukkig niet tussen mijn vriend en mij!

Onze kleine meid heeft behoorlijk wat opstartproblemen. Ze heeft reflux, kiss-syndroom, inmiddels al RS-virus gehad, keel en oorontsteking. Dus we hebben niet echt een roze wolk gehad. Loop bij de kinderarts, kinderfysio, osteopaat.

Door alle problemen heb ik inmiddels hulp van een psycholoog, om alles op een rijtje te krijgen.
    Ook loop ik zelf nog steeds zh in en uit voor mijn hoge bloeddruk die maar niet wil zakken. De internist en cardioloog staan voor een raadsel.

Over twee weken zou ik dus weer gaan beginnen, maar ik kan al huilen als ik eraan denk. Ben nog zo moe, leef voor mijn gevoel nog steeds in een achtbaan met emoties.

Denken jullie dat het een optie is om nog in de ziektewet te gaan? Op mijn werk wordt mijn volledige inzet verwacht, maar voor mijn gevoel ga ik het niet redden. Wat adviseren jullie mij? Mijn meisje is nu 4 maanden...

2. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

Nov 16, 2011
    1,157
    1,039
    113
    Heyhey,

Als je je eigen nog zo slecht voelt..morgen gelijk ziekmelden.
    Ze hebben liever dat je je jog ziekmeld tijdens je verlof.
    Als je eerst gaat proberen en daarna pas ziekmeld kunnen ze zeggen dat het niet zwangerschapsgerelateerd is..
    Zo is het tegen mij gezegd toen ik in de ziektewet zat voor mijn bekken.
    Ik zou het dus morgen gelijk doen als je er nog niet aan toe bent om te beginnen.
    Sterkte!

3. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie.
    Vanmorgen heb ik gebeld. Mijn (nieuwe) baas was vrij. Dus zodra Ze er weer is neem ik contact met haar op.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Je moet jezelf ziekmelden op de dag dat je verlof afloopt.

Ik zou het in jouw geval doen. Sterkte ermee

5. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen week eindelijk mijn baas gesproken en direct met de bedrijfsarts.
    Hij wil dus nog niet dat ik aan het werk ga.
    Heel fijn nog even. Over 5 weken ga ik maar hem terug en kijken we verder!

Share This Page