ZeZ uitkering.

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by nessa88, May 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nessa88

nessa88 Bekend lid

Sep 3, 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Goede morgen,

Ik heb een vraag met betrekking tot de ZeZ uitkering. Op de website van het uwv vind ik de volgende informatie:

Wij berekenen de ZEZ-uitkering op basis van de inkomsten die u vorig jaar had. Houd er rekening mee dat de uitkering nooit hoger is dan het wettelijk bruto minimumloon.

Heeft u als zelfstandige meer gewerkt dan 1.225 uur per jaar? Dan krijgt u de maximale ZEZ-uitkering.

Ik ben vorig jaar mijn eigen praktijk begonnen waarin ik meer dan 1225 heb gewerkt. Krijg ik dan de maximale ZeZ uitkering ondanks dat ik vorig jaar verlies heb gedraaid of krijg ik niets omdat ik vorig jaar een negatief inkomen had door de hoge investeringen die ik gedaan heb?

Alvast bedankt voor de hulp.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Nessa88,

Je wilt graag weten of je recht hebt op de ZEZ-uitkering, ondanks het feit dat je verlies hebt gedraaid.

Er is sprake van een of/of situatie.

Heb je in het voorafgaande jaar minimaal 1225 uur als zelfstandige gewerkt?
    Dan heb je recht op een ZEZ-uitkering van 100% van het bruto wettelijk minimumloon.
    Het maakt niet uit of je verlies of winst hebt gedraaid.

Heb je in het voorafgaande jaar minder dan 1225 uur in je eigen bedrijf gewerkt?
    Dan nemen wij de winst over dat jaar als uitgangspunt.

Omdat jij meer dan 1225 uur in je eigen praktijk hebt gewerkt, zal jouw ZEZ-uitkering 100% van het bruto wettelijk minimum loon zijn.

Een voorspoedige zwangerschap gewenst!

Met vriendelijke groet,
    Stella
    UWV Webcare Team

3. nessa88

nessa88 Bekend lid

Sep 3, 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Bedankt voor het duidelijke antwoord ^^