door ziekte eerder met verlof?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Tralalala, 6 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen verschaffen :)

Ik werk momenteel halve diensten vanwege zwangerschapsklachten. Ik wilde 4 weken van tevoren pas met verlof gaan, maar hoor nu dat ik 6 wkn van tevoren al moet stoppen. Echter ben ik nu bijna 29 wkn zwanger en zou ik dus nog 7 weken moeten werken, en ik verwacht binnen nu en twee weken wel weer mijn volledige uren te gaan werken.

Mag ik dan alsnog tot 4 wkn van tevoren doorwerken of moet ik nu ik ziek ben geweest persé 6 wkn van tevoren al met verlof? Ben deze zwangerschap wel al meerdere keren zwangerschaps gerelateerd ziek geweest helaas.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Tralalala,

Vervelend voor je dat je meerdere keren ziek bent geweest vanwege je zwangerschap!

Begrijpelijk dat je op zoek bent naar duidelijkheid over jouw situatie. Je geeft aan dat je ziek bent voordat je zwangerschapsverlof in gaat. Je verwacht dat je binnenkort volledig beter bent. Je wilt in dat geval graag weten of je door moet blijven werken tot 4 of 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum.

Alleen als je ziek bent in de periode tussen 6 en 4 weken voor de dag na de vermoedelijke bevallingsdatum (de flexibiliseringsperiode), dan trekken wij het aantal dagen dat je ziek bent af van de verlofperiode na de bevalling. In dit geval stopt het bevallingsverlof waarschijnlijk eerder dan je had gepland. Dus als je volledig hersteld bent voordat je verlof ingaat, trekken wij deze dagen niet af van je bevallingsverlof.

Meer informatie kun je hier vinden: Na mijn aanvraag van de WAZO-uitkering - UWV - Voor Particulieren.

Ik wens je nog een fijne zwangerschap verder!

Met vriendelijke groet,

Jantina
    UWV Webcare

Deel Deze Pagina