Verlof vader

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MaMa, 5 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    #1 MaMa, 5 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2017
    Ik krijg weinig duidelijkheid op de Rijksoverheid site
    Hoe zit het met vrij na de bevalling voor de man

Ik lees calamiteiten verlof voor de dag van de bevalling; wat als de bevalling 2 (werk) dagen duurt?

Verder calamiteiten verlof voor de dag van aangifte
    Stel dat je de dag na de bevalling een standaard vrije dag heb (parttime werk)
    Neem je dit verlof dan de volgende werkdag op?

En dan zou er nog kraamverlof 2 dagen voor de man zijn die binnen 4 weken opgenomen moeten worden
    Zijn deze volledig doorbetaald?

Dus in het meest gunstige geval (bevalling en aangifte op werkdagen) zou je max 4 dagen vrij hebben

En in het ongunstige geval bevalling in het weekend en dag van aangifte op niet werk dag zou je 2 dagen vrij hebben

Nog even los van ouderschapsverlof die opgenomen kan worden deels betaald afhankelijk van cao

Begrijp ik dat zo goed?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste MaMa,

Je hebt op de site van de Rijksoverheid gekeken en vond daar niet de info die je zocht over het vaderschapsverlof van je man.

Vaderschapsverlof wordt inderdaad geregeld door de Rijksoverheid, dus je zat wel bij de juiste instantie. Voor antwoorden op vragen die je niet op hun site kunt vinden raad ik je aan telefonisch contact met hen op te nemen. Dit kan op het telefoonnummer 1400.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina