heey k kreeg een tip van iemand dat rice cookies gezonder zijn dan chips met mate dan he! K heb een zak gehaald van 500 gr kost 4.99 maar is het wel zo gezond er staat niks op de verpakking alleen dit: 79%rijst, 12% sojabonen, plantaardige olie, zout, smaakversterker:e621/e635 Wie helpt mij?
lijkt me goed om eens naar de calorieen te kijken? misschien zit er wel minder slechte ingredienten in, maar is het wel baggervet?.. google maar eens...
noum dan hoop ik dat er iemand reageerd die er meer vanaf weet dan ik...hahaha.. ik weet wel dat die ouderwetse rijst-zoutjes minder calorien bevatten...verder zou ik het niet weten meid...
Qua callorieen scheelt het zo'n 100 callorieen per 100 gram ter vergelijking met chips. Wel is het onwijs zout! Zou dan toch kiezen voor komkommer/tomaatjes met een stukje magere kaas, zoute pepsels, of Laysbaked.. Is ook nog een stuk lekkerder.. Vind die rijstkoekjes niet te kauwen..
Dat zijn soya crackers. Die bevatten per 100 gram: Calorieen : 425 Kilojoule : 1720 Eiwit: 12 Koolhydraten : 77 Vet : 7,5
dit is wat ik op een forum vond: per 100 gr: 411 kcal;11 gr.eiwit;72,8gr koolhydraten; 8.2 gr vet per portie: 123 kcal;3 gr eiwit;22 gr koolhydraten;2 gr vet Een portie is voor iedereen natuurlijk verschillend maar hier gaan ze uit van ongeveer 30 gram denk ik. tja dan kan je net zo goed chips nemen. Je kan alles eten maar met mate.. waarom heb je het gekocht als je niet weet wat de voedingswaarde zijn? Vind het trouwens duur!
vroeger bij de jamin gewerkt en er was wel iets dat die dingen beter maakte dan chips.. zo iets staat me bij .. wat t nou precies was weet ik niet meer heb je ook niet veel aan ahah
Lays baked is inderdaad erg lekker! Vooral de nieuwe smaak, cheese onion.. Doet toch wel even aan "echte chips" denken! hahaha" Weeg altijd 25 gram af, en dat is 100 calorieën. Zijn nog meer smaken.. Mediterraans, Paprika, naturel en Barbeque.. Die rijstzoutjes vind ik ook niet echt lekker.. Wel japanse mix. En dat is ook niet zo ongezond volgens mij.
die gene deed sonja bakker en zei dus dat het beter was. Ben echt een kluns kwa google sorry hoor. Duur idd schrok toen k bij de kassa kwam
Maddie, ligt er aan wat je lekker vindt van de japanse mix... ik vind de nootjes daarvan het lekkerste.. maar ja.. die zijn nou net ietsie minder gezond hahaha. En alternatieven voor chips, lastig! Pepsils zijn goed te doen. Ik vind komkommer en tomaat geen vervanging (maar komt ook omdat ik dat niet lust, wat niet handig is als je moet afvallen)
japanse mix heeft best veel kcal hoor! Daar heb ik me jaren geleden in vergist en zat dat lekker te smikkelen totdat ik de voedingswaarde is ging opzoeken . Het verschil van kcal bij chips is niet zo groot, dus als ik is chips eet dan eet ik degene die ik lekker vind . Ik eet het altijd als mijn vriend thuis is zodat ik niet de hele zak leeg eet
ouch sonja bakker.... alles is 'gezond' zolang je het maar in mate eet.. had je niet naar het prijskaartje gekeken bij het vak
Hahaha, dat weet ik! Dan alleen de rijstzoutjes van Japanse mix, en dan ook 25 gram en niet meer valt heel erg mee! En gewone chips en lays baked verschillen meestal (maar) 25 tot 50 calorieën van elkaar, maar wel 4 tot 6 gram vet!
alles wat zout is vind ik ook lekker hihihi.. ik eet zo een zak gelijk leeg, maar dan houd ik de volgende onwijs veel vocht vast en wordt ik snachts wakker van een droge mond hahahaha
Nee maar dat zeg ik ook niet.. Volgens mij begrijp ik je verkeerd? Ik bedoel dat in 25 gram lays baked ongeveer 2.3 gram vet zit, en in gewone chips meestal 6 tot 8 gram per 25 gram! En opzich is dat nog niet zo veel, als je kijkt dat je (zonder dieët 70 gram vet per dag mag hebben) Maar ik eet 1000 calorieën per dag, dus voor mij heeft het wel weer een groot verschil.