Door de zwangerschap in de ziektewet, hoe nu verder?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Luuz, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hallo,

Hopelijk kan ik hier een duidelijk antwoord krijgen, want mijn werkgever zegt iets anders dan het UWV..

Sinds 22-10 zit ik in de ziektewet i.v.m. beginnende weeën met 30 weken zwangerschap.. Inmiddels ben ik al thuis, alleen ik mag niet meer werken..

Ongeveer 1.5 week geleden belde iemand van het UWV om de ziekmelding door te nemen en vertelde ze aan het eind van het gesprek dat de ziekmelding zou worden goedgekeurd en ik binnen een week een brief kon verwachten.. Deze brief heb ik nog steeds niet gehad.. Ze kon me ook niet vertellen wie mijn salaris zou storten, mijn werkgever of het UWV..

Vanmiddag heb ik naar het UWV gebeld om te vragen hoe het zit met mijn salaris.. Mijn werkgever zegt dat het UWV mijn salaris doorbetaald.. Alleen zegt het UWV nu dus van niet.. Zij betalen aan mijn werkgever en mijn werkgever betaald mij..

Deze week wordt mijn salaris gestort dus ik wil het graag opgehelderd hebben.. Want mijn werkgever denkt dat hij de afgelopen twee weken niet aan mij uit hoeft te betalen.. Ik wil het graag geregeld hebben voor het einde van de maand, aangezien mijn vaste lasten gewoon doorgaan.. Dus van wie mag ik mijn salaris verwachten?

Alvast bedankt,

Roeltje

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Roeltje,

Meestal betaalt UWV de ziektewet-uitkering aan de werkgever. Hij betaalt dan je loon door, zodat jij er niets van merkt. Als jij of de werkgever dit niet wil betaalt UWV aan jou.

Zonder je gegevens kan ik dit echter niet controleren. Wil je dat ik het voor je controleer? Stuur dan in een privé-bericht je telefoonnummer. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina