Ik heb misschien een rare vraag maar hoe weet ik nu of mijn zoontje zij schoenen nog passen? Zonder elke maand zijn voeten op te laten meten. Ik kan het niet echt goed voelen Iemand tips? alvast bedankt kim
Zijn voetje op een kartonnetje zetten voetje met potlood omheen trekken en voila dat uitknippen en dan in zijn schoen passen. Zo zie je of het nog past. Hier laat ik de voetjes wel elke maand opmeten bij mijn meisje. Die is van de 8 mnd naar de 13 mnd van de 21 naar de 25 gegaan. In 5 mnd enorm gegroeid.
Ik lees mee, want dat vroeg ik me ook af vanmorgen. Ze heeft leren laarzen en daar kan ik het echt niet bij voelen.
er moet tussen de grote teen en de neus van de schoen een duim tussen passen, en tegelijk moet je achter ook nog in kunnen met een vinger. jolisa heeft nu maatje 23 soms 22 ligt er net aan welke schoen haha
dat van die duim snap ik dus niet? Ik dacht zolang ik de schoenen goed aan krijg en mijn kind loopt niet raar dan zal het wel goed zijn.
Misschien ben ik nu er naief ik dacht ook als je de schoen om draait en hem tegen zijn voet houd en de voet valt er nog goed in dat het dan ook goed was? Volgen jullie mij nog?
Als je dat met duim en vingerruimte doet dan zou ik voor mijn dochtertje van 13,5 mnd al mt 27 kopen? Met haar maatje 25 kan ze niet eens meer een vinger tussen. Daarom laat ik het volgende week nog eens nameyen. Het kartonnetje doe ik wel bij mijn zoons en vaak klopt het nog met de riimte die ze dan wel of niet meer hebben.
Ier meld zoonlief het als hij roept mama mijn schoenen zij niet goed meer gaan we opmeten en moeten we meestal grotere . Ik voel anders waar de grote teen zit dat wil vaak aardig en anders kijken of je achterin nog ruimte over hebt.
Ik merk het aan mijn dochtertje dat ze vaker struikelt. Ze zegt niet dat ze te klein zijn, maar ze valt gewoon vaker. Opmeten doe ik op vier verschillende manieren: 1 De schoen aandoen en dan kijken of er nog een vinger achter past. (tip van een verkoopster van een speciaalzaak) 2 Met blote voeten tegen de muur op het laminaat zetten en met potlood een streepje zetten bij haar grote teen en dan opmeten en vergelijken met haar zooltje. 3 Met een uitneembare zool: zooltje eruit en met sokken op de zool staan en kijken of ze voldoende ruimte over heeft. 4 Voetomtrek maken op een tekenvel en nameten (vind ik de onhandigste manier, omdat mijn dochter niet zo goed stil blijft staan). Let bij het opmeten op dat je kindje haar tenen plat op de grond zet en niet de tenen opkrult.
Wij hebben vandaag schoentjes gekocht. En ze keken hier of ze goed waren door de schoenveters los te maken. Het voetje naar voren te duwen en te kijken of er een vinger achter paste. Mijn moeder werkt in een schoenenwinkel en daar doen ze het ook zo bij volwassenen
Nou dit klopt niet hoor. Een goede schoen biedt goede ondersteuning en met deze oversizing zou je bijna 2 maten groter moeten kopen? Anyway, ik haalt de zool eruit en kijk dan hoeveel ze nog overhoudt. Kan de zool er niet uit, dan knip ik inderdaad de voetvorm uit en probeer ik het in de schoen. Bij twijfel laat ik zowel de voet als de schoen opnieuw meten bij een goede (onze vaste) schoenenwinkel. De voet tegen de onderkant houden is geen goede manier Over de groeiruimt, als je schoen goed aansluit in de breedte kun je een schoen met groeiruimte kopen. Dat is doorgaans een kleine cm, dus een duim aan de achterkant. Mijn dochter heeft echter idioot smalle voeten waardoor groeiruimte vaak de schoen ook weer te breed maakt, dus tja, duur grapje steeds
Dan zou je zoontje dus geen groeiruimte hebben? Want de voeten van volwassenen groeien doorgaans niet meer?
Ik was vandaag voor de jongste schoenen kopen maar dacht laat de oudste ook even nameten, en daar dezen ze een speciaal staafje in de schoen en ze had totaal geen ruimte meer. Dus ook maar weer een maat groter. Ik zou gewoon om de 3 maanden even op laten meten als je twijfelt.
Dames ik schaam mij diep ben vanochtend toch maar effe zijn schoenen op wezen meten maat 24/25 hij liep op 22/23 Dus gelijk maar even nieuwe schoenen mee genomen. groetjes kim
@kimv: mja het lastige is dat ze het zelf niet aangeven zelfs mijn 5-jarige loopt doodleuk door po te kleine schoenen sterker nog.. laatst moest ze perse dr gympen aan.. terwijl we dus de dag ervoor nieuwe grotere schoenen hadden gekocht (en met reden dus.. die gympen zijn echt te klein)