zielig kindje in de klas.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanukkie, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

;)

Jap ik snap het helemaal.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn hemel..

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn dochter ziet er niet uit als ze snotverkouden is, maar heeft het dan veeeeeel fijner bij de gastouder of buitenshuis iig, dan een dag alleen met mama thuis te zijn.
    Wegbrengen is op die momenten altijd wel lastig, maar buitenshuis speelt ze dan de hele dag en heeft ze een fijne tijd, terwijl ze thuis alleen maar gaat hangen en zich loopt te vervelen dan.
    En als ik er zelf zo bijloop, ga ik werken hoor.

Dus jemig zeg, wat een reactie. Van een griepje belandt een kind niet in het ziekenhuis hoor. En kindermishandeling is toch echt iets van een totaal andere orde.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hier nog zo 1, die loopt moord en brand te schreeuwen dat ze dan niet naar de psz kan/mag. Ben wel benieuwd wat Samatha dan met me zou doen wanneer ze me dan mijn dochter had zien brengen.. haha.

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja en voor ons lekker makkelijk want wij willen ook onze rust tijdens een dagje werk...dus we brengen massaal onze zieke (met of zonder koorts..maakt heel veel uit want...een goed verkoudheidsvirus maakt je gewoon heel erg moe) kinderen naar school...tja en zo gaat het dus tegenwoordig..niemand heeft meer zin in een 'hangerig' ziek kind thuis. Laat een andere het maar oplossen....pffff....lekker vermoeiend...

Ben blij dat ik niet werk..

Ts, je hebt goed gehandeld. Ik zou het ook zielig vinden voor het kind en er wat van willen zeggen. Gelukkig gaat het beter met het meisje nu.

Charlie

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Goed gehandelt zo!

Je zou haar misschien, als je daar zelf ruimte voor hebt, aan kunnen bieden om op te passen als haar kindje ziek is. Dat las ik al eerder en lijkt me voor haar heel fijn en voor het meisje.

7. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kindermishandeling omdat je je zieke kind naar school brengt? Als ik ziek ben ga ik ook werken hoor. Zo makkelijk kan ik me niet ziek melden. Wat een overdreven reactie!

En dat is het verschil.

Ik meld me niet zo snel ziek, omdat als ik me ziekmeld de winkel dichtgaat als er geen andere collega's zijn(klein team). Dan breng ik mijn kind liever ziek naar de opvang waar ze een beetje speelt met andere kinderen, dan dat ze zich stierlijk bij mij verveeld.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dit snap ik niet. Hoezo verveelt ze zich stierlijk bij mama en niet ergens anders? Als dat zo is, ligt het dus kennelijk aan de thuissituatie.

Mijn kind heeft geen andere kinderen nodig om zich niet te vervelen hoor.

9. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Vind ik ook erg raar, stierlijk vervelen
    Wat dacht je van geborgenheid zoeken en verzorgd willen worden door mama. Dekentje op bank, uitzieken!

10. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    had ik ook wel aan willen bieden, maar mijn zoontje zit net een paar weken op school, ik leer net wat moeders kennen van gezicht. dus die moeder kent mij ook niet, wist niet of ze dat wel zou willen, je kind bij een vreemde. maar als ik haar wat meer had gesproken had ik het zeker aangeboden.:):)

11. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    thanks, ik werk zelf ook niet, ben ik blij om. mijn zoon heeft pas van het virus een longontsteking gehad, nu gaat hij lekker halve dagen, ben blij dat ik dat kan bieden.

maar ik begrijp moeders wel dat het soms niet anders kan, maar ziek is ziek, dan vind ik dat een kindje thuishoort. maar ja, als je echt geen mogelijkheid hebt...

12. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Eigenlijk is dit tweeledig, je kan niet snel thuisblijven vanwege je werksituatie, dus eigenlijk moet je kind wel naar de opvang.
    maar dat vervelen, kinderen die ziek zijn, zijn meestal niet al te vrolijk en tuurlijk afleiding is dan goed, maar dat doe ik dan ook thuis.

13. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Dat is het hem ook hè, als je kind een redelijk zwaar verkoudheidsvirus onder de leden heeft met misschien wat verhoging of wat dan ook, en het heeft geen kans op rust en binnenblijven, loopt het gewoon het risico op een bacteriële infectie (oorontsteking...luchtweginfectie/longontsteking) wat vaak veel vervelender is....en omdat je zei dat het meisje ook last van haar keel leek te hebben dacht ik meteen aan keelontsteking.

Maar ja inderdaad, als het echt niet anders kan...toch ben ik onder de indruk dat velen het maar lastig vinden een ziek kind thuis...ik ook hoor maar kies dan toch voor de gezondheid van mijn kind. Ze zijn dan toch sneller er weer bovenop als ik ze even binnen houd.

Charlie

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    wie zegt dat dat maar lastig is, een ziek kind thuis?

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Overigens zijn er ook moeders die hun kind bij een kuchje of een paar tiende verhoging direct thuishouden en direct naar de dokter rennen, dat is ook knap irritant (voornamelijk voor het kind).

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    kinderen met koorts mogen niet eens op de opvang blijven
    dus dan word je als moeder wel gebeld
    en zieke kindjes op school
    als de juf dat doorheeft gaat er echt wel een telefoontje naar huis toe dat je je kind mag halen
    althans dat is ons pas uitgelegt

17. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    ach, ik ben ook weleens ziek naar school gegaan toen ik op de basisschool zat....echt ziek: hangerig, koorts, keelpijn. Is heus niet erg voor een keer. Mijn moeder moest toen ook werken en kon ook niet thuisblijven. Je kunt soms gewoon niet thuisblijven als werkende moeder.
    Soms is dat gewoon een dilemma voor moeders (en vaders). Denk dat als de leraar het niet vertrouwde deze heus wel gebeld had, ook in dit geval...

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom denk jij dat een moeder die werkt een ander gevoel naar haar kind heeft dan jij die niet werkt? Ik vind dit een pretentieuze aanname. En wil je het dan de volgende goed doen.. wil je het dan niet hebben over 'onze"... want met iemand die dit soort belachelijke uitspraken doet, wens ik me niet te vereenzelvigen (of ik nou werk of niet!)

Even voor de goeie orde.. ik werk minimaal 32 uur per week, ik kan met een gerust hart zeggen dat ik vergeleken met de meeste vrouwen hier op ZP carrière maak en een veeleisende baan heb maar nog nooit heb ik mijn kind ziek naar het kdv gebracht. Dus 'ONS"????
    bah...

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    kan me helemaal vinden in het commentaar van Cygnet en Zogelukkig. Daarnaast, als juf kan ik jullie verzekeren dat we een kind dat echt ziek is heus niet op school houden, dan bellen we de ouders. Met een kind dat een beetje hangerig is kan een beetje juf heus wel overweg. Moeders die kinderen thuishouden voor elke sch**t die dwarszit, waardoor kinderen veel missen zijn stukken lastiger.

20. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Ik snap t dilemma niet, je kiest toch altijd voor je kind! Als t echt ziek is dan hé!

Deel Deze Pagina