Wellicht hebben jullie nog tips of ideeen. Onze zoon slaapt sinds een week echt heel slecht 's nachts. Hij slaapt eigenlijk sinds ik gestopt ben met BV, rond 3 maanden, door 's nachts en sinds ongeveer 1 maand slaapt hij van 8 tot 8 ongeveer. Vorige week is hij ziek geweest met hoge koorts en overgeven, tijdens zijn ziek zijn sliep hij net zoals anders 's nachts, maar sinds hij koortsvrij is vrijdag avond is het gespook 's nachts begonnen. Normaal wordt hij ook wel eens wakker 's nachts maar dan pakt hij zjn speentje en slaapt gewoon verder. Dat is nu wel anders, soms kan ik om de anderhalf-2 uur naar hem toe. Inmiddels is hij niet meer tevreden met zijn speen. Eergister was hij zo erg aan het huilen/krijsen dat we hem uiteindelijk een klein flesje hebben aangeboden. Hij zou wel honger hebben gehad na zijn ziek zijn. Gezien het feit dat hij in 1 x niet meer zijn 180/6 flessen leeg drinkt hadden we gister besloten om hem dan maar weer wakker te maken voor de fles van 23u en zo te hopen dat hij 's nachts niet wakker wordt. Dat dus gedaan maar dan komt hij alsnog 's nachts om 3u en 'moet' uiteindelijk ook een flesje...hij blijft huilen. En het breekt nu echt op, nu ik deze dagen werk. We weten eigenlijk even niet meer wat nu handig is, ik wil hem ook niet weer wennen aan een flesje 's nachts...ik heb liever dat hij dan nog de fles van 23u pakt. We gaan ons ook afvragen wat het kan zijn; tandjes, sprongetje, groeispurt, verwerking (nachtmerries) van ziek zijn...noem maar op. Maakt ook niet uit waar het door komt, er is in ieder geval een reden voor, maar vraag is meer hoe er het handigste/beste mee om te gaan. Vraagje nog: hij is vanaf zijn uitgerekende datum over een week 6 maand, zouden we al een 6mnd pap kunnen proberen?
Je bedoelt granenpap? Die is bedoelt voor het ontbijt, want de granen zetten de darmen aan het werk en geven energie. Dan heb je juist meer kans op een stuiterende baby s nachts. Het kan van alles zijn, zoals je zelf zegt. Ik zou goed kijken naar je kind. Hoe ouder ze worden, hoe heftiger de sprongetjes.
Precies, die sprongetjes.... Hoe ouder hoe erger!! Maar troost je, vaak zijn het fases. Ik heb regelmatig op het forum berichtjes geplaatst over Floor die ineens anders sliep dan normaal ('s nachts wakker, vroeg wakker, etc). En altijd bleek er een fase te zijn en was het ineens over. In plaats van alles te proberen, kun je beter even afwachten, dat bespaart energie. En als het straks nog steeds zo is, dan zou ik pas dingen proberen. Probeer nu de rust te krijgen die je nodig hebt, rust op momenten dat het kan. Ik denk dat het straks over is. Overigens ken ik dat wel; met koorts slaapt Floor beter dan wanneer ze kwakkelig en ellendig is zónder koorts. Gek is dat.... Succes, meid, het komt goed!
Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik bedoelde idd die granen pap, wist wel dat dat voor de ochtend was, maar dacht dat hij dan misschien over de dag een gevulder gevoel kon hebben... We accepteren ook wel gewoon dat er blijkbaar iets is waardoor hij wakker wordt, maar de vraag was ook wat nu handig is; gewoon snachts klein flesje geven of proberen overdag meer en snachts echt niet?
Hier geef ik soms ook een flesje snachgts als ze echt aan het spoken is ( 6maanden). Dan kan ik zelf tenminste ook nog even slapen. Niet vergeten dat er ook weer een sprong aankomt! hebben we hier net weer achter de rug. Je zou kunnen kijken wat hij overdag eet, en wat hij dan evt. minder eet als voor zijn ziek zijn. Misschien heef hij inderdaad wel gewoon honger. Als je hem niet om 23.00 wakker maakt maar ff wat eerder? 22.00 bv zorg dat hij savonds niet meer dan 3 uur slaapt want dan komen ze in hun vaste slaap en dan is het hert van de dam!
Precies, lekker geven! Gaat straks vanzelf over. Ach, al die fases.... heb je net een ritme, krijg je dit, heel herkenbaar
Vind ik ook. Iedereen is altijd bang dat een kindje went aan die nachtfles, maar volgens mij doen ze dat nooit. Als hij 's nachts alleen weer verder gaat slapen na een flesje, had hij dus kennelijk honger. Kan prima. Soms hebben ze gewoon net iets meer nodig. Houdt vanzelf op. Je gaat hem toch ook niet honger laten lijden?