Bij wie kunnen wij terecht? Klacht over woningbouw

Discussion in 'De lounge' started by annetske, Apr 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Hallo,

Mijn buren en ik zijn boos op de woningbouw. Het zit zo... Wij wonen in een huurhuis maar het is hier zo tochtig in huis. Echt iedereen klaagt. Als ik de ramen dicht heb dan bewegen de gordijnen nog door de tocht. Mijn buurvrouw haar keukendeur is verzakt en wil amper dicht en mijn hokdeur. Nu zijn ze in de rij achter ons bezig, ze krijgen allemaal prachtige nieuwe kozijnen en dubbel glas! Dus wij blij wij denken Joepie wij krijgen dit binnenkort ook! Maar nee wij krijgen niks! :x Het blok naast ons nog wel maar bij ons blok houden ze op! Wij kunnen het doen met een likje verf zegt de woningbouw, en dat terwijl onze huizen een paar jaar ouder zijn dan de huizen die nu verbouwd worden... Laatst was hier iemand van de woningbouw en die kon met de schroevendraaier zo door mijn kozijn heen prikken omdat die enorm verrot zijn. Hij zei ook "dit kan zo echt niet meer langer" Ik heb de woningbouw een mail gestuurd dat ik het er niet mee eens ben dat wij niks krijgen en de achterburen en het blok naast ons wel en dat wij weken in de herrie zitten en mogen toekijken hoe die huizen worden opgeknapt terwijl mogen verder leven in onze tochtige woningen. Ik zei ben al blij met Dubbel glas en een likje verf en dat er wat aan de tocht wordt gedaan... tot nu toe helemaal nog geen reactie. Dus ik en mijn buren zoeken nu uit bij wie wij kunnen zijn om een klacht in te dienen over de woningbouw. Weet iemand waar wij terecht kunnen? ik heb echt zoiets van dit kunnen ze niet maken toch? pak dan alles in 1x aan dan krijg je ook geen scheven en kwade gezichten. Mijn buurvrouw zei al "ik ga gewoon huur inhouden dan weten ze mij op den duur wel te vinden" ;) Op de site van de woningbouw kunnen we niks over een klachtencommisie vinden van de woningbouw e.d.

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Er schijnt een soort van huurcomissie te zijn.
    Overigens heeft minder huur betalen helemaal geen zin hoor, je bent gewoon verplicht huur te betalen.

3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Oh ja, kijk eens in het huurcontract van de woningstichting, hierin zou iets moeten staan over als je klachten hebt.

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

5. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
  6. Lillith

Lillith Bekend lid

Mar 29, 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Als de woningbouwvereniging niets doet met de klachten, kun je naar de huurcommissie stappen. Als het goed is kun je hierover meer info vinden op de website van VROM.

7. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik werk zelf bij de woningbouw. Ze hebben idd allemaal een klachtencommissie. Hier moet je contact mee opnemen/een brief naar schrijven.

Huur inhouden zou ik niet doen; je gaat dan naar de deurwaarder en die boeit het écht niet dat jij je huur niet betaald omdat je een geschil hebt met de woningbouw....

8. Lillith

Lillith Bekend lid

Mar 29, 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Idd altijd je huur gewoon betalen tot je meer weet van een geschillencommissie of een huurcommissie.

Share This Page