Jonge baby met griep, tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1985, 20 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hoi allen,

M'n dochtertje van (vandaag exact :D) vijf maanden heeft sinds vier dagen de griep. Ik ben gelijk de eerste dag gaan sprayen met zoutoplossing. Maar nu is ze sinds twee dagen ook flink benauwd. Het houd d'r uit d'r slaap. Ook piept ze erbij. Fruit/groente krijgt ze niet weg, dan verslikt ze zich. Terwijl wij het toch echt glad/zacht pureren. Dus daar zijn we maar even mee gestopt, tot ze weer beter is. Verder drinkt ze wel wat minder, maar wel nog genoeg. Temperatuur blijft netjes onder de 38, wel boven de 37,5. Tevens blijft ze lachen/vrolijk.

Is er iets dat ik kan doen om toch zorgen dat ze wat meer lucht heeft? Baby Luuf mag, zag ik, pas vanaf 6 maanden. Maar wie weet zijn er nog huis/tuin/keuken oplossingen?

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Als ze echt griep heeft zou ik naar de huisarts gaan.

Als ze een flinke verkoudheid heeft en vanwege een verstopte neus benauwd is kun je een gesneden ui op haar kamer leggen en het hoofdeind van haar bed wat ophogen. Maar we hebben ook wel eens gehad dat Simone echt niet kon slapen in haar bed en dan sliep ze bij mij op schoot omdat ze zo wel kon ademen.

Met deze temperaturen buiten kun je de kamer ook iets kouder maken en haar dan wat warmer aankleden, mijn neus blijft ook altijd beter open als het iets koeler is.

Succces!

3. chantal1985

Misschien verkeerd gebruik van het woord/begrip griep. Ze hoest, neus zit dicht/verstopt, klinkt benauwd, piept, heeft een verminderde eet/drinklust, moeite met slikken, etc. Koorts heeft ze de eerste twee dagen gehad. Ik had dit bericht nog niet getypt, of m'n man kwam de babykamer uit: "Ze heeft 38.0." Dus begint nu weer op te lopen. Ik ben zelf net aan de betere hand, had exact hetzelfde.

Ik heb vrijdagmiddag de huisarts aan de lijn gehad om advies te vragen wat ik kon doen. Maar die zei dat ze voor andere neusspray, Luuf, etc, nog te jong is. Andere tips had hij niet. Moest in de gaten houden dat ze genoeg blijft drinken en goede plasluiers heeft, etc.

Hoofdeind van bed had ik idd al zelf omhoog gezet. Ui gaan wij zo proberen, bedankt!

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    als ze zo piept zou ik morgen even haar longen laten luisteren bij de huisarts, ook als ze voor de 2de keer koorts krijgt na koortsvrije dagen is ook een reden om naar de huisarts te gaan.

als ze benauwd klinkt en je hebt het gevoel dat haar borst vol zit kun je het beste met haar in de douche gaan zitten de hete straal aan en er een stuk vanaf gaan zitten zodat je je niet brand maar door het stomen wordt ze minder benauwd.
    ui bij het bed helpt vaak goed en je zou bij de apotheek Daro tijmsiroop kunnen halen, dit mag volgens mij bij kinderen vanaf 0 jaar.
    beterschap voor je meisje

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

och wat sneu

wat hier goed helpt is Physiomer neusspoelling, daarmee spoel je het neusje echt schoon ipv dat je er wat in nevelt.

Je mag het lekker vaak gebruiken, het is even wennen (ook voor jezelf) maar hier is ze al helemaal gewend! (gebruik het ook preventief)

En heel veel mama liefde natuurlijk!

suc6 en beterschap

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dit is een "gewone" zware verkoudheid. bij echte griep lig je 2 weken doodziek op bed en kan je geen vin verroeren.

je zou kunnen stomen. neus sprayen. van bisolvon hebben ze hoestdrank-druppels voor baby's. die hielpen hier super. als ze piept dan zou ik morgen even naar de HA gaan. hier ging het niet beter en heeft ze een kuurtje gekregen.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    weet niet of het al genoemd is maar in de douche gaan staan en de kraan op heet zetten en dan stomen. Weet niet of je dit al mag gebruiken maar ik heb voor tycho van die tubetjes met zoutoplossing die knijp je leeg in beide neusgaten. En Luuf mentol achtige balsem is toch vanaf 0 tot 3 jaar? Even vragen bij de drogist of apotheek maar volgens mij kun je dat wel op de rug en borst smeren.

Tycho slaapt als hij verkouden is 9 van de 10x beter als hij zo ongeveer rechtop zit, dus als hij verkouden is en hij wordt wakker neem ik hem even bij me om hem te helpen weer in slaap te komen en houdt hem dan rechtop.

Ik heb Tycho ook weleens in het voedingskussen naast me in bed gehad. Had een aankleedkussenhoes (leuk voor scrabble) om het kussen gedaan en het hoofdeinde wat hoger geduwd (snap je wat ik bedoel, dan lag hij ook wat meer rechtop) en dan Tycho erop gelegd en hem met zn eigen dekentje als het ware klem gelegd door die aan de zijkanten en de onderkant onder het voedingskussen te stoppen. Maar goed dat moet je wel willen en ze moet zeker nog niet kunnen rollen. Het scheelde voor mij dat ik dichtbij was en alleen mn arm hoefde uit te steken om hem te troosten. Overigens is manlief toen even verbannen naar de logeerkamer hahahah

xxx

8. chantal1985

Tnx allen. Ik ga morgen even de huisarts bellen.

9. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    - onder de douche, eerst t warme water lekker aan laten lopen zodat t helemaal stoomt..
    -neusdruppels van otrivin vind ik fijner voor kleine babys. Zijn pipetjes die je kan druppelen in de neus.
    - baby luuf op borst en rug smeren en niet al te dik kleden.
    -ui snijden en op de kamer leggen.

Succes, het is idd vast een zware verkoudheid. lekker veel knuffen en ietsje rechtop laten slapen idd... Ik heb een buikslaper dus loopt er dan makkelijker uit en ademt dan beter hihiihihi, als je op je rug ligt is t idd niet fijn ademen met een verstopte neus.

10. chantal1985

Heb ik idd na het eten even gedaan, ong. 15 minuten met d'r bij de hete douche gezeten. Ik had vroeger kroep en daarbij hielp dat ook. Maar ik hoor d'r via de babyfoon nu toch al wel weer licht piepen.

11. chantal1985

Volgens de site van Luuf mag het pas vanaf 6 mdn? Ik had het ook nog even aan de huisarts gevraagd. Het scheelt maar 1 maand, maar mocht niet...

's Nachts wordt ze idd wel eens huilend wakker, omdat ze weinig lucht krijgt of een flinke hoestbui heeft, etc. Dan halen we d'r eruit (bedje staat naast mij) en dan hou ik d'r rechtop tegen mij aan, tot ze weer rustig wordt/in slaap valt. Rechtop heeft ze er idd minder last van. Ik heb onder d'r matras bij het hoofdeind een deken opgevouwen liggen.

Deel Deze Pagina