zielig!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dds, Nov 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier nooit een strak schema aangehouden... voor mijn zoontje werkte dit niet. Nu nog niet trouwens. Hij is nu bijna 1 jaar en zijn 'schema' verschilt nog altijd per dag. Ook het slapen is nooit hetzelfde. De ene dag slaapt hij 3x, de andere dag maar 1x. Als hij moe is gaat hij naar bed, simpel, ik wil ook niet wakker blijven als ik moe ben en ik de mogelijkheid heb om te kunnen slapen.
    Ik leef op het schema van mn zoontje en niet andersom... Dat dit per dag heel erg wisselt is niet anders en ik soms niet ergens heen kan of later ben... Mensen hebben daar maar begrip voor...

2. Yelice

Yelice Niet meer actief

Het ligt er een beetje aan hoe oud de baby is.
    Vanaf dat ze vaste voeding kregen hield ik toch wel een schema aan met de tijden dat ze hun groente en fruit kregen.
    BV heb ik altijd op verzoek gedaan.
    Ach voor de ene werkt het en een ander vind het vreselijk.
    Tja ieder doet wat haar goed lijkt voor hun kindje lijkt me?
    Waar ik me soms ook wel aan irriteer als mensen klagen dat hun baby van 6 weken nog niet doorslapen :$

3. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Hier wil ik wel even op reageren!
    Ik heb 1 kindje inmiddels 16 maanden, inmiddels een schat van een meid maar......
    huilen, huilen, huilen en ziek, ziek, ziek. Bijna niemand in mijn omgeving die mij kon helpen, ik deed alles alleen maar met heel veel liefde. Mijn man werkt 7 dagen in de week (boerderij) dus alles kwam vrijwel op mij neer!
    Ik heb het heel moeiljik gehad en was oververmoeid. Even werd gedacht aan een depressie maar gelukkig was het dit net niet!

Mijn dochter had nooit een vast schema en alles werd op haar afgestemd maar soms heel soms als ik het zelf niet aankon liet ik haar wel eens huilen. Misschien zielig maar ik had ook even tijd nodig om adem te halen.
    Ik heb ook wel eens een topic gestrart maar puur voor richtlijnen en zoekende hoe ik het moest doen. Dit kan overkomen in hetgene jij omschrijft maar ik denk dat vaak de achter liggende gedachten vergeten worden. Veel moeders zijn ook op zoek naar steun en herkenning!

Ik voel me ook niet beledigd of aangesproken door dit topic maar ik kan me heel goed voorstellen hoe en waarom die topics worden gestart...

Inmiddels heb ik een schat van een dochter waar ik alles mee kan en die haar eigen "ritme" bepaald...dus uitiendelijk hebben die topcis mij wel gebracht daar waar wij nu staan!

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik zie een schema meer als uitgangspunt. Bij mijn dochter hield ik me er wat meer aan dan bij mijn zoon. Hem voedde ik op verzoek en ik weet niet waarom. Waarschijnlijk omdat het de 2e is en ik wat 'makkelijker' was.
    Bij een schema had ik wat meer ovezicht, maar dat betekend niet dat ik op de minuut precies ging voeden. Ik speelde dan wel met de tijd, maar zorgde er wel voor dat er overzicht bleef.

En over het laten huilen... het ligt ook aan de leeftijd, een jonge baby zou ik niet kunnen laten huilen. En ik riep ook altijd dat 'laten huilen' helemaal tegen mijn principes in ging. Maar ze worden ouder.
    Mijn zoon is nu bijn 1,5 en werd tot voor kort 2 tot 10x per nacht wakker. Na werkelijk vanalles te hebben geprobeert (hij heeft buisjes gekregen en al), werd het slapen niet beter.
    Hij was er dus aan gewend geraakt dat hij daarvan wakker werd 's nachts en dat wij steeds maar weer naar hem toe gingen om hem te troosten.
    Dat moest dus doorbroken worden. We hebben hem 1 nacht laten huilen en hij sliep de volgende dag door!
    Waarom heb ik dit in godsnaam niet eerder gedaan! We hebben bijna een half jaar lang lopen tobben 's nachts, omdat ik mijn principe niet op wilde geven.
    Dus 'laten huilen' zielig?? nou, nee... een kind dat overdag vreselijk vermoeid is omdat het 'snachts in de weer is met overdag een moeder die stik chagarijnig is. Dat vind ik pas zielig!

5. Noek86

Noek86 Actief lid

Jun 9, 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Ik heb mijn dochterje ook weleens laten huilen om haar in slaap te laten komen. Dit vond ik heel erg maar toen we hierdoorheen waren sliep ze voortaan heerlijk. Ook vind ze een schema erg fijn (ook al is het dan geen strak schema) Ze lacht heel de dag door, dus niet zielig...

6. Yelice

Yelice Niet meer actief

Min dochter huilde zich ook in slaap.
    Vanaf een maand of 3 ben ik begonnen met regelmaat.
    Mensen kunnen dat zielig vinden het is nu eenmaal nodig voor sommige kinderen.

7. Silke87

Silke87 Actief lid

Jan 19, 2011
    258
    0
    0
    Mijn zoontje moet juist een schema hebben anders is het een heel onrustig en niet te genieten mannetje! Hij is tussen de voedingen door altijd 1,5 uur wakker en slaapt er ongeveer 2/3 uurtjes hij komt ook wel eens eerder eruit maar hij vraagt dan nog niet om te eten hij wil dan gewoon ff erbij zijn leg hem dan in de box of zet hem in de wipper ( want tv kijken vind die al helemaal geweldig ;) ) en als het dan tijd is voor zijn voeding dan begint die langzaam op zijn handje te sabbelen.

Ook huilt hij als hij naar bedje gaat, meestal als die in bed gelegd wordt maar is meestal iets van 5/10 minutjes en dan slaapt die maar hij heeft dat echt nodig. En als die miemelt/ jengelt ga ik niet naar hem toe meestal als die hard begint te schreeuwen dan wel dan wil die zijn speentje en valt dan weer in slaap.

Kinderen raken heel gauw eraan gewent dat ze als ze huilen er dan uit mogen en dan krijg je op latere leeftijd meestal moeilijk afgeleerd.

Dus regelmaat en een schema en af en toe gewoon laten huilen is niet zielig!!

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ik heb 5 kinderen en ik kan zeggen dat het bepalen of je wel of niet volgens een schema moet werken echt aan het kind ligt. Voor een kind is voorspelbaarheid belangrijker dan een vast schema. Dus dat het weet dat na het voeden en spelen, slapen volgt bijvoorbeeld. En dat voor de nacht hetzelfde ritueel aangehouden wordt. Dan maakt het echt niet uit of je kind de ene dag om 7 uur naar bed gaat en de andere dag om 8 uur.

Ik vind het ook erg zielig om een kind te laten huilen, voor een voeding vind ik het wel echt onnodig dat ie niet om 8 uur mag als ie om kwart over 8 aan de beurt is. Maar sommige kinderen hebben het gewoon even nodig om te huilen voor ze in slaap vallen. En sommige kinderen hebben het ook nodig om door te slapen! Bij mijn eerste 3 was het echt niet nodig, die gingen vanzelf doorslapen. Maar mijn 4e was echt een draak daarin... Eigenlijk slaapt zij pas echt door sinds Lieze is geboren... (4 weken dus...). Maar goed, zij huilde zichzelf eerst in slaap en om te voorkomen dat we hele nachten met haar op zouden zitten moesten we haar echt ff laten huilen snachts. Daarbij, soms huilen kinderen ook omdat ze te moe zijn, als je dan met ze gaat rondlopen enz blijven ze moe.

Ik heb altijd op verzoek gevoed eigenlijk, ook met de fles. Want waarom laten huilen, honger is honger. Je pakt toch zelf ook iets te eten als je honger hebt? Natuurlijk moeten ze wel eens ff wachten omdat er iets met een ander kind is. Net als dat een van de peuters iets doet dat niet mag, dan kan ik dat niet zomaar laten gebeuren en wordt Lieze toch echt ff afgekoppeld.

Lieze huilt ook veel, blijkt ook reflux te zijn waarschijnlijk, maar gaat nu al een stuk beter met medicatie. Ik laat haar dan niet zomaar liggen maar ze huilt bijv ook als ze niet kan slapen, ze moet daarom bijv echt ingebakerd worden. Er komt nu een beetje een ritme in. Lieze draait gewoon mee in het gezin, het gezin draait met Lieze mee. Als wij aan het eten zijn en lieze heeft honger, dan krijgt ook zij eten, of ik eet heel snel mijn bord leeg en dan leg ik haar daarna aan.

Er komt vanzelf wel een ritme en een soort schema uit.

Oh laatst las ik dat jonge baby's echt wel erge stress ervaren als je ze laat huilen.

9. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    Hier sluit ik me bij aan! Mijn dochter huilde zo veel dat ik geen idee had wat ze wanneer wilde. Ik liet haar zeker niet huilen, maar voeden op verzoek kon hierdoor niet. Ik wist gewoon weg niet wanneer ze huilde om de honger. Als ze sliep liet ik haar dan wel weer slapen. Wij hebben tot 15 mnd nauwelijks geslapen en mijn dochter van toen 10 kilo moest ieder slaapje 20min rond gewiegd worden. Af en toe probeerde we haar dan toch 10 min te laten huilen en vanaf die 15 mnd viel ze ermee in slaap. Heel zielig, maar wat waren wij blij zeg!!

10. stef25

stef25 Bekend lid

Mar 9, 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik snap die schema's wel hoor!

Ik heb zelf met mijn oudste heel veel drink problemen tot op de dag van vandaag. Als ik hem niet elke 4 uur een fles had gegeven had hij er zelf echt niet om gekomen. Nu drinkt hij nog maar 400cc en dan zit ik hem de hele dag achter zijn broek aan. Dus ik was blij met mijn schemaatje. Bij mijn jongste heb ik overigens op verzoek FV gegeven. Die kwam zelf gewoon optijd.

Share This Page