hallo dames, ik word er gek van! vanmorgen om 7u zijn flesje gekregen, tot zijn volgende fles om 11u heeft hij gehuild, nu huilt hij terug al meer dan een uur, ik heb al vanalles geprobeerd, zijn buikje gemasseerd, ermee rondgelopen, echt alles, maar hij stopt niet! wat doen jullie in zo een situatie?
Ohhh meid wat vervelend voor je. Jarod heeft dat ook wel eens, dan blijft hij huilen. Maakt niks uit wat je met hem doet. Vaak neem ik hem dan maar gewoon bij me en word hij uiteindelijk wel rustig. Misschien helpt het als je in de kinderwagen naar buiten gaat. Jarod valt daardoor altijd inslaap. En voor jou is het ook goed de buiten lucht Wat ook wel eens wil helpen is in bad, dat is lekker warm. Misschien heeft hij gewoon zijn dag niet, dat kan ook nog. Jij heb ook wel eens minderen dag, wij praten erover en hij huilt erover. Heel veel sterkte hopelijk word hij snel rustig.
Hoe klinkt het huilen dan? Alsof hij pijn heeft of een beetje zeurderig zoals ze huilen als ze moe zijn maar er niet aan toe willen geven? Hij heeft genoeg gegeten en heeft geen krampjes? Anders moet je je consultatiebureau even bellen.
Misschien kan je even met hem gaan wandelen? Hielp bij ons altijd heel goed. Succes ermee. Groetjes Victoria
Tyler had dat gisteravond ook. Geen idee wat je eraan kan doen. Bij Tyler helpt troosten meestal wel. Ik heb ook eerder zijn flesje gegeven en aan het einde van z'n fles viel hij in slaap!
Is 4 uur tussen iedere voeding van een vier weken oude baby niet wat lang? Mijn kleine vroeg toen nog steeds om de twee en een half/drie uur. Ja weet het niet hoor, weet alleen dat ik dat bij de mijne niet hoefde te proberen om er vier uur tussen te laten daar ben ik nu pas mee begonnen.
Heeft hij zijn fles helemaal leeg gedronken? Dan zou ik hem namelijk nog iets meer in de fles geven. Tim huilde vorige week ook heel veel op een dag, toen zijn we devoedingen gaan verhogen (150 cc in de fles) en sindsdien huilt hij veel minder. Heeft hij geen koorts? Soms hebben baby's het ook even nodig om te huilen, om vervolgens in slaap te vallen. Ik heb Tim ook wel eens in de keuken geparkeerd, en de deur dicht en toen even de muziek hard. Als hij dan na een kwartier nog huilt, dan zou ik hem weer pakken. Bij mij is hij toen in slaap gevallen.
Onze dochter is ook 4 weken en 1 dag oud, ook zij krijgt om de 4 uur voeding, op zich is dit niet te lang. Soms wil Sanne na 3,5 uur alweer de fles, deze krijgt zij dan ook. Sanne heeft gisteren ook aan 1 stuk door gehuild, de reden onbekend. We hebben er van alles aan gedaan om te zorgen dat ze rustig werd. Uiteindelijk is ze bij mij op de arm in slaap gevallen. Ik werd er ook radeloos van. Maar ik denk dat ze gewoon een keer een jankdag hebben.
Eefje huilde ook veel. Nu ik meer regelmaat erin heb zitten gaat het stukken beter. Nu huilt ze alleen rond 18.00 uur. Heb wel begrepen dat dat vaak het huiluurtje is. Een paar tips: - Als troost aan de borst leggen - Flesje lauw water geven - Of toch weer naar 5 voedingen gaan ? - Iets meer voeding in het flesje; misschien krijgt ze te weinig ? - Voeding geven op haar eigen kamertje ; misschien te druk als je het in de woonkamer geeft en daardoor teveel prikkels. - Gordijnen dicht. Geeft meer rust op de kamer - In bad; bij Eefje doe ik dit na de eerste voeding en slaapt tot de voeding heerlijk door. - Met de kinderwagen wandelen. - Speentje geven om in slaap te komen. - Speelgoedjes niet in het bedje zoals mobiel; teveel prikkels Tja... het probleem had ik dus ook en heb dit alles geprobeerd. Met veel geduld kom je er wel. Of misschien krampjes ?
Hmmm..Ik ga even hardop denken hoor Check als eerste of het pijn is of niet, ik denk dat het belangrijk is dat je dat uit kan sluiten..als je denkt dat het pijn is zou ik gewoon CB óf HA bellen. weet je waaraan je krampjes kan herkennen? dat is inderdaad huilen met een pijn-geluid en meestal trekken ze dan aan hun beentjes (optrekken zeg maar) of kronkelen. Ik heb mezelf eens verdiept destijds in de Dunstan baby language. Niet alle geluiden herkende ik altijd even goed, maar de NNNNNNNEH (dus met de duidelijke n er voor) was altijd heel duidelijk. Als Devin dan huilerig was en ik snapte t niet, verplaatste ik haar in een andere siatuatie en ging dan even luisteren wat ze zelf aangaf. NEH betekend namelijk : ik heb honger. Ik persoonlijk had het nooit gered met 4 weken om de 4 uren voeden..madam wilde zelfs om de anderhalf uur (borstvoeding) dat heb ik uiteindelijk iets weten te rekken naar twee en een half uur..maar dat heeft geduurd tot ik overgestapt ben op KV Ik weet niet wat jij geeft? Maar BV kindjes mogen écht vaker aangeleged worden hoor. Probeer ook niet te veel en te snel van 'oplossing'te veranderen. als je besloten hebt om te wiegen..hou dit dan ook echt een tijd lang vol en denk niet na5 minuten van de frustratie: dit werkt niet dus ik probeer wel iets anders. Ik kan me die nachten nog zo goed herinneren..dan liep ik echt álles te proberen..uiteindelijk werkte het hier t beste als we één ding deden. Bij mijn vriend was dat: haar op zijn buik leggen en heel de tijd als een mantra zachtjes ssssh shhhh shhhhhhhhhh te fluisteren Bij mij was dat haar rechtop tegen me aan houden, met haar rondlopen en heeeel zachte klakgeluidjes met mn tong maken. (dat werkt nóg) Rustgevend muziekje zachtjes aanzetten? Dit zijn enkele tips die hier hielpen..en Devin hééft veel gehuild! heel veel succes en kop op,,ooit zal het echt inder worden..daar heb je nu niks aan, maar misschien geeft het uitzicht?