Waar 'mogen' we...

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 12 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

ik kom er even niet meer uit en kan het niet terugvinden op het onoverzichtelijke internet, mss kan iemand me helpen...

we wonen in belgie, vriend werkt in nl. we hebben allebei nederlandse nationaliteit... we willen binnenkort gaan trouwen, maar moeten we dat nu in belgie of in nederland doen? en als het allebei kan, wat brengt het minste rompslomp met zich mee?

groetjes!

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dit kan je het beste even informeren op een gemeentehuis

in belgie of nederland , het is wel europeuse unie dus na mijn idee maakt het niet uit waar je trouw

dit kan volgens mij gewoon zonder rompslomp

succes

3. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    minstens 2 weken voor het trouwen moet je eerst in ondertrouw gaan.
    Dit moet gebeuren in jullie eigen woonplaats.

Verder maakt het niet uit waar je gaat trouwen volgens mij.

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    het kan zo zijn dat je in wel in belgie kan trouwen maar dat je in nederland het even moet laten bevestigen anders is je huwelijk niet rechtsgeldig en ben je niet getrouwd. ik zou even contact opnemen met het gemeente huis, die kunnen je echt verder helpen.

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Een kennisje van me is woont ook in Belgie en hebben allebei nederlandse nationaliteit maar zijn gewoon in Belgie gerouwd.

Ik weet natuurlijk niet of je het in Nderland moet melden :oops:

Ik zou even naar de gemeente bellen die zullen je daar vast verder in kunnen helpen. ;)

6. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Volgens mij hoef je het niet te melden zolang je in Belgie woont als Nederlander. Meen me te herinneren dat je na je huwelijk 1 jaar het Belgie moet blijven wonen. Anders moet je het alsnog in Nederland rechtsgeldig laten verklaren.

Deel Deze Pagina