Hoi meiden, Even een vraagje: de uitslag van onze combinatietest wat 1 op 5000. Dit is een goede uitslag. Nu vroeg ik mij af welke andere uitslagen je kunt krijgen? Ze maar 1 op ....... kans. Ik weleens 1 op 120 gezien maar verder heb ik geen idee. Weten jullie dit? Groetjes Emmie
Hoi, wij hadden een uitslag van 1 op 50 op syndroom van down. Daardoor hadden wij een verhoogd risico en hadden wij 6 dagen later al een vlokkentest waaruit bleek dat ons zoontje gezond is. Het is maar een kans berekening!
Je kunt alles hebben. Dus elk getal zeg maar. Het rivm gaat niet hoger dan 4000. Je krijgt dan een uitslag van 1: (groter dan) 4000. (sorry, ik heb het tekentje niet). Sommige ziekenhuizen of klinieken gaan wel verder, maar dat is wel een beetje valse nauwkeurigheid....
Bij ons 1:54, nu 3 afwijkingen gevonden dus zeer ws een Down kindje. maar we hadden net zo goed bij de andere 53 kunnen zitten.
Vorige zwangerschap 1:23.000 (toen testte ze nog alleen op down en niet op 13 en 18) Nu 1:100.000 op down en bij trisomie 13 1:47.000 en trisomie 18 1:87.000 Dus hier wel echte getallen ipv >4000
hoi emmie ik had kans op 1 op 5 op patau,edwards en down sydroom. dit heeft hij allemaal niet,alleen een chromosoonafwijking. groetjes