Ik zou wel je omgeving op de hoogte stellen van deze persoon. Met naam en toenaam. Ook zou ik een laatste verzoek doen tot het stoppen met contact opnemen en dat je hem anders meld bij politie.
Zeker melding maken bij de politie en alles bewaren wat hij naar je stuurt en eventuele telefoongesprekken opnemen!
Wat ik vooral lees in zijn laatste berichtje is dat hij spijt van jou heeft. En dat je iets gedaan hebt. Neemt niet was dus zulke berichtjes niet ok zijn. 2mnd geleden had je hier een topic over je vriend en een soa. Is dit dezelfde of weer een andere man? Ik zou dit sowieso even bij de politie melden. En aangeven dat je hier wel angstig van wordt. Dan kun je een "melding op locatie" krijgen. Geloof me. Als je dan 112 belt zijn ze er zo en hoef je aan de telefoon ook niet eerst uitgebreid uitleg te geven.
Ja tuurlijk heb ik iets gedaan in zijn ogen,namelijk het contact verbroken. En dat zint hem niet.. Nee dit gaat niet over mijn ex partner,maar over een man waar ik een tijdje mee heb gedate
Oké, dat doe je vlot.. Melding maken bij de politie. Als je m niet kunt blokkeren, een nieuw nummer regelen.
Alle berichten bewaren en dit toch even melden bij de politie. Laat het je omgeving, bv. familie en buren wel even weten. Heftig hoor zulke berichten
Ik wil niet vervelend doen maar als ik zijn berichtjes lees, heb ik het idee dat hij wel ergens op reageert.. En je geeft ook aan dat je bij hem aan de deur stond. Persoonlijk zou ik direct een nieuwe SIM-kaart halen en nooit meer op hem reageren, naar zijn huis gaan of wat dan ook.
Ik zou zijn foto wel aan een aantal buren geven, zodat zij het eerder door hebben als hij in de buurt rond hangt.
Ik vraag me af waarom je naar hem toe gegaan bent. Denk dat negeren en vooral wegblijven het beste is. Als ik zijn berichtjes lees, lijkt het me geen persoon waar je een normaal en goed gesprek nee kan hebben. Het zou hem alleen maar de indruk geven dat je nog wat van hem wil.
Ik heb ook zoiets gehad toen ik 15 was, degene heeft mij toen nog ruim anderhalf jaar gestalkt en bedreigd. Gelukkig was ik er daarna (en een ander telefoon nummer en een verhuizing verder) vanaf.
Dat vroeg ik ook al. Maar dit is weer iemand anders. De man van mei is inmiddels ex. En dit is weer een nieuwe kerel waarmee ze aan het daten was.
dus binnen anderhalve maand gescheiden, nieuwe vent leren kennen, meerdere keren gedate, en gestalkt.....pfff...das erg snel
Met zo'n dingen zou ik opletten als je fysiek de zwakste bent. Kans is groot dat hij van je afgepakt wordt voordat je hem kan gebruiken en dan heeft hij opeens een wapen in handen. Ik zou dan eerder denken aan een noodknop of zo, soort sociale alarmering. Ik heb even gekeken en er bestaat een systeem voor slachtoffers van stalking: AWARE Hoop voor je dst hij snel stopt, ik vind het eng klinken.
Tsja..soms loopt het zo he. Juist na een relatiebreuk kun je erg openstaan voor een nieuwe liefde. Ot: melden bij politie, ander nummer nemen en idd de buren inlichten.
Volgens mij is het totaal niet relevant of de man de exman of ex scharrel van ts is. deze man bedreigd haar met dit soort appjes en ik zou hiermee naar de politie gaan. Verder niet meer langsgaan en niet reageren.