Zien jullie dit ook bij mijn dochter? **foto**

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Grassprietje, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

Kijk eens naar de lichtinval in de oogjes op verschillende foto's, bij baby's kan het vaak ook gezichtsbedrog zijn. Mijn zoontje is ook "scheel", maar op de foto's is de lichtinval wel symetrisch, dat is belangrijk want dan zie je dat hij niet echt scheel is!

Groetjes Jessica

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    het is dat je het gezegt hebt, anders had ik het dus niet gezien... Leuke foto trouwens! Echt een schatje

3. mieka

mieka Lid

26 okt 2006
    37
    0
    0
    Hi

Ik heb zelf ook een lui oog en keek vroeger (voor OK) scheel. Ik heb dus mbt mijn dochterje aan de opticien gevraagd vanaf wanneer ze iets kunnen zien. Hij zei dat je tot 1 jaar oud een lui oog kunt ontwikkelen. Om het te proberen te voorkomen moet je proberen te voorkomen dat je kindje een voorkeurs houding krijgt, dus met beide ogen geprikkeld wordt om te kijken.
    Ik zou idd anders bij CB vragen voor verwijzing, kan nooit kwaad toch?

4. Niet meer actief

Mooie naam heeft je dochter ;)

En wat een cute foto! Ik zie het ook iets, zou gewoon ff naar je huisarts gaan.

Suc6!

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochtertje heeft het ook. Maar het ligt erook aan van welke kant de foto is genomen. Zo loenst op de ene foto haar ene ook en op de andere foto haar andere oog. Nu heb ik mijn op het CB laten vertellen dat kindjes tot 6 maanden mogen loensen.
    Als je het niet vertrouwd gewoon even met je huisarts overleggen.

6. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Een vriendin van mij heeft een dochtertje (3 jaar inmiddels) die ook nog steeds met een oogje af en toe loenst. Zij heeft er overigens geen last van...

Ik zie het ook wel op de foto een beetje, wat een mooie meid trouwens! :D

7. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey claudia

mijn mijn dochtertje ook zo.

ik ben bij twee kinderartsen geweest. de een zag niks de ander direct zonder dat ik er iets over gezegt heb. (was er voor een ander probleem).

binnenkort naar de oogarts en dan weten we meer

8. OemOethmen

OemOethmen Actief lid

13 jan 2008
    164
    0
    0
    Owe mijn kleintje heeft dat ook! Heb er niet egt opgelet...

9. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Yocena kijkt soms ook heel loens. ook op foto's.
    Moet na een tijdje overgaan.

anders toch even naar de ha

10. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Wanneer een kindje moe is , gaat altijd 1 van de ogen anders staan. Ons zoontje had het veel erger en rond zijn 1ste jaar werd het steeds beter, en nu alleen bij vermoeidheid. De kinderarts zei toen ook tegen mij dat het niks was waar ik me zorgen over hoefde te maken (hij liep daar voor iets anders)

Groetjes, vonneg

11. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ook wanneer ze klaarwakker is het aanwezig...als ze moe is, is het echt een lui oog...

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik zie wel wat je bedoelt. als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik naar de ha gaan als ik jou was. liever een keer te vaak dan te weinig ;) denk niet dat je je veel zorgen hoeft te maken en als er wel iets is, ze kunnen zo veel tegenwoordig. ik zou persoonlijk niet naar het CB gaan. de deskundigheid valt me daar te vaak tegen.

13. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Dat gevoel had ik Claartje. Echter vindt mijn hubbie dat onzin, die mensen zitten er tenslotte niet zomaar, en hebben er ook voor geleerd krijg ik dan als argument van hem. Anyways, ik maak me ook niet echt ongerust om, ik moet binnenkort weer richting ha, dus leg het dan wel voor aan hem. Eens kijken wat hij ervan vindt!

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    idd gewoon naar je ha gaan, en je man kan dat wel zeggen, maar met je kind wat het ook betreft moet je gewoon niet gaan zitten "afwachten" ze zitten er niet voor niets en worden er goed en dik voor betaald dus ik zou niet afgaan op ervaringen van andere of wat dan ook, maar gewoon bij je ha langs gaan...

zie wel degelijk verschil...het linkeroog kijkt idd beneden naar binnen toe...niet mee wachten maar gewoon wat aan laten doen...des te jonger ze zijn des te minder problemen hebben ze vaak met dingen (lapje voor ogen - spreidbroekje bij heupafwijkingen e.d.)...

succes.

gr.smoekie

Deel Deze Pagina