Tijdelijk 'afnemen' van verwarming ivm plaatsen ramen, TIPS gevraagd

Discussion in 'De lounge' started by Chipske, Feb 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chipske

Chipske Fanatiek lid

Dec 13, 2008
    1,044
    0
    0
    De topictitel geeft het al aan:
    Binnenkort worden er bij ons de nieuwe ramen/kozijnen geplaatst en de oude weggehaald. Nu is ons door het betreffende bedrijf gevraagd op de dag van plaatsing de verwarming voor het grootste raam weg te halen, omdat ze anders hun werk niet kunnen doen.
    Om 7.30 komen de mannen al in huis en tegen die tijd moet de verwarming dus al ontkoppeld zijn.
    Maar nu het volgende....wat komt daar allemaal precies bij kijken?
    Is dat iets wat we zelf kunnen doen of schakel je daar het best een bedrijf voor in?
    Ik wil uiteraard voorkomen dat het hier een waterballet wordt of op wat voor manier dan ook een klein materieel drama, dus TIPS van ervaringsdeskundigen en/of mensen uit deze branche zijn hartstikke welkom.

Alvast hartelijk bedankt!

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben het zelf gedaan maar zijn er heel lang mee bezig geweest. Wij hebben een oud huis dus alles zit aan elkaar gekoppeld van kachels en al dat water moet er uit.
    Ik zou het navragen aan iemand die er verstand van heeft en het niet even zelf gaan proberen als je het nog nooit gedaan hebt.
    Suc6 ermee!

3. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Geen idee in wat voor huis je woont, maar wij wonen in een flat die we enkele jaren geleden helemaal hebben gerenoveerd. Wij hebben toen de stukken van de vve nagelezen en bij ons stond er in dat we de verwarming in geen geval zelf mochten loskoppelen of er af halen, dit dient ten aller tijden door een bedrijf te gebeuren.
    Kan heel goed zijn dat het is omdat wij in een flat wonen hier de reden van is....stel dat wij een fout maken, dan zitten alle buren onder ons met de 'gebakken peren'.
    Bel anders het bedrijf eens op om te informeren?!?!

Succes, je bent vast heel blij als het er op zit....

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Mijn vriend zegt, het hangt er vanaf wat voor systeem je hebt, is hij aangesloten op een boiler of stadsverwarming. In elk geval moeten de hoofkranen van dat systeem dicht om geen waterballet te krijgen.
    Als je een boilersysteem hebt, moet je dat uitzetten.

Als je het weer terugzet, hoofdkranen open en dan moet je alles ontluchten.

5. linde90

linde90 Niet meer actief

Heb je een huurhuis of koophuis?
    Als het huur is zou je de woningbouw kunnen vragen of ze dat kunnen regelen.
    Als het koop is, zou ik inderdaad veel ínfo verzamelen. Wij hebben dat hier ook eens gedaan, maar ging maar net goed. Als het fout gaat loopt het water er echt uit, en dat is heel vies water......

6. Chipske

Chipske Fanatiek lid

Dec 13, 2008
    1,044
    0
    0
    Wat fijn meiden dat er al zo snel zoveel reacties zijn!
    Het betreft een koophuis uit de jaren 60 en volgens mij kan er wat leidingwerk betreft dus best wel een verrassing zijn...
    Als ik het zo lees is het misschien inderdaad handiger om een bedrijf daarvoor te laten komen.
    Hebben jullie enig idee wat de kosten van 'dit grapje' zullen zijn?

En als ik het goed begrijp betekent dit dus ook dat ik nergens in huis verwarming zal hebben op de dag van plaatsing of begrijp ik het nu verkeerd? :(

7. mamavanukkie

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Wij denken dat je ongeveer 400 euro kwijt kan aan een bedrijf, maar pin me er niet op vast. En je zit inderdaad die dag zonder verwarming helaas.

8. zustertje

Heeft niet iemand in de familie er verstand van? Want zo moeilijk is het niet en er kan echt niet veel misgaan als je maar weet wat je moet doen.
    Dan hoef je ook geen bedrijf te laten komen en scheelt je veel geld en op een korte termijn kunnen ze misschien ook wel niet.

9. Chipske

Chipske Fanatiek lid

Dec 13, 2008
    1,044
    0
    0
    :$ Zoooooooveeel geld?
    SLIK

Mmmmm, in dat geval is het uiteraard wel weer de moeite waard om iemand te vinden die er verstand van heeft, maar ja.......
    waar vind ik zo snel iemand? Ik kan eigenlijk niemand in mijn familie- en/of vriendenkring bedenken die hierin 'thuis' is.

;)

10. zustertje

Ik zou het gewoon vragen want hier in mijn omgeving doet iedereen dit soort klusjes zelf.
    En anders misschien de buurman of zo?
    Echt zonde om daar zoveel geld aan uit te geven kijk als je echt niemand kunt vinden die dit weet dan moet je wel. Misschien kun je er ook wel wat dingen over vinden op een klus forum of zo?
    (weet niet of dat bestaat :):))

11. Chipske

Chipske Fanatiek lid

Dec 13, 2008
    1,044
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk zustertje.
    Ik ga eens even wat speurwerk verrichten.
    Gelukkig heb ik nog ruim 2 weken de tijd ;)

12. Chipske

Chipske Fanatiek lid

Dec 13, 2008
    1,044
    0
    0
    In ieder geval al allemaal erg bedankt voor jullie tips.
    Ben ik erg blij mee! :)

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hmmmm ff denke,

Ketel uitschakelen.
    Beneden je systeem leeg laten lopen en dan los draaien.

makkelijk gezegt en zo ziet het er ook uit maar het is wel even een klusje.
    Misschien kun je iemand vinden in de vrienden kring die dit vaker heeft gedaan.

14. mamavanukkie

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant

Share This Page