Raar, twijfelachtig ei

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baby dream, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Hoi dames, ik vind het zo raar. Vorige maand ben ik met Utrogestan gestart voor het eerst. Helaas niet zwanger. Vorige week het gevoel dat er iets niet helemaal in de haak was (onderbuikgevoel) en vorige week donderdag (cd 18) een echo gehad en alles lag plat. Waren totaal geen follikels te zien die groter waren geworden, wat eerder in andere cycli altijd wel gebeurde. Ik baalde als een stekker. Afgelopen maandag een echo bij de gyn gehad en die zag ook niks, behalve wat vocht in een eierstok en hij dacht dus dat er toch in het weekend een eisprong was geweest (door dat vocht dat hij zag en de vrij donkere ovulatietesten die ik had) en dat er een follikel heel erg snel was gegroeid en dus gesprongen. Hij zei dat dat dus kon. Andere mogelijkheid was dat ik deze maand oversla en geen ei heb en geen ei meer krijg. Ik moest maar starten met Utrogestan en na 2 weken testen.

Ik ben toch maar voor de zekerheid doorgegaan met ovulatietesten en gisteren, op dinsdag dus, een knaller van een test en een smiley op clearblue. Een dag later, vandaag dus op cd 24, heb ik ook overduidelijk ovulatiepijn. Ik heb vaker cyclus analyses gehad, bijna elke maand ovulatiepijn en ik herken die lichte pijn/druk in de eierstok uit duizenden. Maar die positieve test van gisteren.. ik begreep er niks van. Ik had het ziekenhuis gebeld en de gyn zei dat ik het maar even moet laten rusten en over 2 weken een zwangerschapstest moet doen. Hij zal wel denken heb je die zeikerd weer... haha ;) Misschien snapt hij er zelf nu ook even niks meer van..

Maar vind het zo bizar. Maandag was er niks te zien op de echo, behalve wat vocht, verder geen grote follikels, maar dinsdag een positieve ovulatietest en nu op woensdag ovulatiepijn rechts? Ik dacht eerst aan een LH-piek waarbij mijn lichaam tóch een ei probeert te laten springen maar dat dat niet gebeurd. (aangezien je niet altijd een eisprong hebt na een LH-piek) Of zou er toch een follikel nu als een tierelier zijn gaan groeien ipv in het weekend, en dat ie nu toch pas komt? aangezien de gyn zei dat het dus wel heel snel kan gaan... En gezien de ovulatiepijn die ik voel zou er toch iets gaande moeten zijn? Mocht mijn eisprong afgelopen weekend zijn geweest, kan ik toch onmogelijk enkele dagen later een knaller van een ovulatietest hebben? Volgende cyclus krijg ik weer een cyclus analyse en als mn eisprong dan weer zo vreemd doet en ik een lange cyclus heb, mag ik waarschijnlijk de maand erna starten met Clomid. Heeft iemand een idee of ervaring met een heel snel groeiend follikel? Ik ga er, om teleurstelling te voorkomen (die toch al wel erg aanwezig is na 1 jaar proberen) maar vanuit dat mijn lichaam me voor de gek houdt en er geen eisprong plaatsvind deze maand... Maar het is zooo killing die onzekerheid.. helemaal als je al best lang bezig bent en vrij lange cycli hebt en dan ook nog waarschijnlijk nu een zonder eisprong.. :(

2. Baby dream

Niemand iets soortgelijks meegemaakt?

3. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Hoi, balen zeg die onduidelijkheid! Ik gebruik gonal F en moest vorige werk vrijdag voor een follikel meting. Rechts was niks te zien en links 1 van 13 mm. Maandag terug komen en zat er rechts ineens 1 van 17 mm. Eerst dacht ik dat de artsen met niks bedoelden dat er helemaal geen follikels zaten, maar hier zeggen ze dat er niks zit alsnog nog geen dominante follikel zien. Zou dat bij jou misschien ook het geval kunnen zijn? Jammer dat ze je niet verder volgen. Hopelijk krijg je volgende maand wat duidelijkheid. Of heb je nu gewoon toch een mooi ei!

4. Baby dream

Hoi Secretangel! Bedankt voor je reactie. Ze bedoelen bij mij ook inderdaad met niks dat het nog rustig is en geen dominante follikels. Misschien dat er daarna wel iets snel is gaan groeien.. de gyn dacht dat er wel iets geweest is maar wilde dat ik het liet rusten en dus geen verdere echo's. Ik zal dus af moeten wachten en over kleine 2 weken een testje doen... we hebben het in ieder geval genoeg gezellig gehad dus mocht er toch iets zijn gesprongen hebben we het niet gemist... de tijd zal het leren :)

Bij jou is er dus ook supersnel eentje gaan groeien! Vrijdag nog niks aan die kant en maandag een van 17.. wow. Geeft me toch wat hoop. Dank je!

Deel Deze Pagina