Aantonen van zwangerschap / HCG vs xx mlU/ml

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door annick1984, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik heb mij geprobeerd te verdiepen in het aanmaak van HCG en hoeveel je ervan "nodig hebt" om een 2e streep op de test te krijgen. Niet om mijzelf gek te maken, maar gewoon omdat ik even nieuwsgierig ben.

Nu zit ik met het volgende:
    als een test "zegt" dat hij bij 25 mlU/ml nodig heeft, en exact dat aantal zit in je urine (bij wijze van spreke), geeft hij dan gelijk een knallende roze streep, of een licht beginnend streepje?

Hoe werkt dit?

2. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Ik denk zelf dat hij dan een licht streepje geeft aangezien je een donkerdere streep krijgt als je hcg oploopt.

3. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Maar dit klopt ook weer niet aangezien de kruidvat test ook streepjes geeft vanaf 8

4. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Dacht dat de Kruitvat op 25 zat? Overigens kon ik daarover op de testen (de gebruiksaanwijzing ervan) van de Kruidvat noch de Trekpleister (en die zijn hetzelfde) geen informatie vinden.

De LifeCare van de Action zegt (ook) 25.

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Maar in de praktijik blijken vrijwel alle testen gevoeliger dan op de verpakking staat.

6. Lysje90

Lysje90 Actief lid

29 jan 2017
    156
    13
    18
    Ik had ergens online een lijst gezien met de gevoeligheid van verschillende testen en de kruidvat had idd 25 nodig. Wordt vaak gezegd dat die gevoelig zijn maar volgens die lijst zijn er dus ook testen die minder nodig hebben. Ik dacht minste iets van 10.

Deel Deze Pagina