Hallo allemaal, Bedankt dat jullie eventjes komen helpen. Mijn menstruatie is de 3/11 gestart en 7/11 in de avond gestopt. 8/11 in de ochtend nog klein beetje bloedverlies. Mijn menstruatie duurt meestal 7 dagen. En heb een cyclus van gemiddeld 25 dagen. Heb net een ovulatie test uitgeprobeerd. En dit is het resultaat. Is het raar dat ik hem zo vroeg na mijn menstruatie al best duidelijk heb.. betekend dit een vroege eisprong in mijn cyclus of is dit normaal? Hoop op jullie advies en mening. Liefs
ik denk dat dit wel klopt eigenlijk. CD 25 is op 27 november. 14 dagen daarvoor is ongeveer je eisprong dus rond 13 november. 1 a 2 dagen ervoor heb je je LH piek dus 11/12 november en deze test is volgens mij net niet positief. Dus met mijn ongeveer berekening kan het best eens kloppen dat je test morgen bijvoorbeeld positief is en je ei springt dan binnen 24 -36 uur
Hé, Ik ken deze testen niet, maar heb het idee dat hij misschien nog nét iets donkerder kan worden... Ik zou er vanavond nog eentje proberen voor de zekerheid... de teststreep moet net zo donker of zelfs donkerder zijn dan de controlestreep. Als jouw cyclus gemiddeld 25 dagen is, zou een eisprong wel ongeveer gaan kunnen. Nu ben je dus normaal op dag 7... Een ovulatietest geeft de piek in je LH aan, na die piek (of positieve ovulatietest, volgt je eisprong in 24-48 uur... Dus in de 2 dagen na je positieve test, volgt je eisprong... Als je test vanavond echt knalt, kan je dus rekenen dat je eitje morgen of overmorgen springt, dan zit je op dag 8-9... Een luteale fase (periode na je eisprong) is gemiddeld 14 dagen en als je het optelsommetje maakt, zou je deze maand ongeveer komen op een cyclus van 23 dagen. Enig idee hoe lang je luteale fase normaal is? Aan de hand van dat cijfer kan je ongeveer wel weten of je ei nu vroeger is dan anders of dat je altijd rond deze periode je ei hebt.
Bedankt voor jullie reacties. Het zijn de ovulatie testen van predictor. Hoe zou ik dat kunnen weten van die luteale fase ?? Dit is de eerste keer dat ik ovulatie testen gebruik..