Deze maand heb ik naast het temperaturen ook ovulatietesten gebruikt en ik vind het verwarrend. Volgens mijn temp. kaartje was mijn eisprong op vrijdag. Maar op vrijdag ochtend, avond en zondag ochtend had ik positieve ovulatie testen, die geven dan toch aan dat je eisprong binnen 24-48 uur plaats vindt. Wat is er betrouwbaarder? En van welke kan ik achteraf nou uitgaan?
Sorry maar alleen die van zaterdagochtend is positief hoor! Temp je wel rectaal/anaal?? Dagelijks zelfde tijdstip voor het opstaan?? Ik denk dat jij een korte piek, gevolgd door een snel ei hebt gehad en je ei in de nacht van zaterdag op zondag is geweest.
Oke dank je, ik dacht dat hij ook positief was als hij bijna even donker is als de test streep, maar dan is het duidelijk. Temperaturen doe ik zeer accuraat, iedere ochtend op dezelfde tijd voor het opstaan als de wekker gaat.
Nee in mijn mond, ik weet dat dit niet 100% nauwkeurig is maar doe het al een paar maanden (ook bij vorige zwangerschap) en krijg zo een heel goed beeld.
Idd die van zaterdag ochtend is positief, bij mij weten moeten de 2streepjes echt even dik zijn en gekleurd om een positieve ovulatie test te hebben, ik zou dan als ik jou was de testen het meest vertrouwen, aangezien de je LH meet, en van temp. Heb ik al gelezen dat niet altijd bij iedere vrouw je dat merkt aan de temp. Of je een eisprong hebt alvast veel succes 👍🏻🍀
Oraal is zeer onbetrouwbaar! Als rectaal niet prettig is kan je beter gaan voor vaginaal tempen. Ik zou er voor nu vanuitgaan dat je ei gisteren/vandaag pas is gesprongen. Op je temp kan je helaas niet bouwen nu
Weet je dan ook dat het hebben van een posi ovutest geen garantie is voor het daadwerkelijk springen van het ei?? Tempen geeft die garantie wel, mits je zeer nauwkeurig/stipt en consequent meet. Tempen is dus betrouwbaarder dan het doen van ovutesten.