6 weken en 3 dagen zwanger, geen kloppend hartje...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door gelukkig, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Heb vandaag me 1e echo gehad. Omdat we via hormoonspuiten en IUI zwanger zijn geraakt weet ik dat ik 6 weken en 3 dagen zwanger ben. Er was een vruchtzakje met een vruchtje te zien maar geen kloppend hartje. Dit was niet goed zei de gynacoloog. Nu moeten we vrijdag terug voor een echo en als het hartje dan nog niet klopt is het foute boel.

Wie heeft dit ook meegemaakt?

2. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Hoi meid,wat vervelend!
    Hier ook gehad, de eerste keer een vruchtje met vruchtzakje maar nog geen hartje...1 week later,was toen 6+6 weken en toen wel een hartje hoor!
    Ik zeg heel eerlijk, ik zou echt nog even rustig blijven, het hartje begint vaak pas in de 6e week te kloppen..en de 6e week is nog niet voorbij meid..
    Succes meis

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    In Gent deden altijd vanaf 6.3 weken een echo omdat je dan hartslag zou moeten zien...

Maar ook al ben je zwanger via iui, je hebt geen idee wanneer het bevrucht is en hoelang het geduurt heeft tot innestelling, kan zo een paar dagen schelen en in deze termijn is dat dus wel of geen hartje zien...

Ik hoop voor jullie dat jullie vrijdag een kloppend hartje zien!

4. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ik duim ook voor jullie! Heb vandaag mijn eerste echo gehad en ik was er echt van overtuigd dat ik vandaag precies 7 weken zwanger was, omdat ik exact mijn ovulatie wist.
    De VK heeft het vruchtje gemeten en de eerste meting kwam ze uit op 6w2d, de tweede meting op 6w4d. Ze zei wel dat:
    a) meten met deze termijn niet heel betrouwbaar was dus dat dat later pas echt gebeurt om de termijn te bepalen;
    b) dat ik natuurlijk mijn ovulatie wel weet, maar dat er variatie is in hoe lang het duurt voor een bevrucht eitje innestelt. Daarom zei ze dat ik dus best een halve week tot een week korter zwanger kan zijn dan ik dacht!

Dus ja... Als dat voor mij geldt, is dat voor jou vast niet anders. Kortom: duimen dus!
    (En ik vind persoonlijk vrijdag al terug best vroeg... Als het dan nog niet klopt ben ik nog steeds niet overtuigd hoor... als 't echt een week kan schelen)...

Nou ja... Ik hoop heel erg dat je vrijdag wel een mooie echo hebt! Knuf

5. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Zijn er nog meer mensen met ervaring? Ben echt zo verdrietig. Voel me verder goed, geen krampen of bloedverlies en nog steeds pijnlijke borsten. Heb dus nog wel een klein beetje hoop.

Bumpie vindt dit leuk.
  6. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hier bij 6 weken en 2 dagen bij 1 van de 2 kindjes ook geen kloppend hartje! Moest 8 dagen later terugkomen, toen was ik 7 weken en 3 dagen en toen wel een kloppend hartje! Maar bij 6+2 dus nog niet! Dus ik hoop dat jullie bij de volgende echo ook goed nieuws krijgen!!! Sterkte deze dagen met afwachten!!!

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik dacht zeven weken zwanger te zijn bij de eerste echo, maar er was alleen maar een vruchtzakje en een dooierring te zien, nog geen vruchtje en dus ook nog geen hartactie. Gyn gaf aan dat het leek op een zwangerschap van ruim 5 weken. Een week later mocht ik weer komen en was er een vruchtje met hartactie te zien die ruim 7 weken mat. En nu ben ik alweer 35 weken zwanger. Waarschijnlijk heeft bij mij de innesteling wat langer geduurd en heeft het vruchtje een langzame start gehad bij de ontwikkeling (die hij overigens later ruimschoots heeft goedgemaakt).

8. kaatje88

kaatje88 Lid

2 jan 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk al deze reacties! Kun je maar zien hoe verschillend het bij iedereen is!

Wel apart dat TO al zo snel weer terug mag komen. Hopen dat alles goed is meid!

9. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    vervelend meid...

ik vraag me echt af waarom zoveel gyne's zo vroeg een echo nemen, en dan meteen met 'niet goed' afkomen. Het kan op 6 weken 3 toch nog best dat het hartje nog moet beginnen?
    Hier doen ze ten vroegste 7 weken, juist daarom. En kan best dat je iets latere innesteling hebt gehad, dan zit je er al snel een paar dagen naast. Sommige babies starten ook wat trager.

Ikzelf ben op 5 weken 4 gegaan, had 7 weken moeten zijn, vrij hard terug gezet dus. Gyne heeft me gerust gesteld, kon best dat mijn ei later was, enz... en heeft me dan terug gezien op 7 weken, en ja hoor, alles dik in orde.
    Ergens gaat baby sowieso trager of sneller moeten zijn geweest dan 'in de boekskes', want mijn man was niet thuis die week :D.
    Dus probeer nog niet te hard te panikeren, het kan nog alle kanten opgaan. Ik ga gewoon heel hard voor je duimen :)

10. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik sta er ook iedere keer van te kijken dat de echo's zo vroeg worden gemaakt. Ik belde geertgen voor de eerste echo maar mocht pas met 7 weken komen. Ik duim dat je vandaag een goede echo heb en je kan gaan genieten.

11. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Superlief meiden al die reacties. We hopen natuurlijk op goed nieuws straks maar zijn bang voor het moment. Voel me zo verdrietig maar hopelijk is dat gevoel al 3 dagen voor niks geweest. Laat nog wel weten hoe het is gegaan.

12. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    succes!

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    succes!

14. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Meid succes!

15. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Sterkte en succes! Ik hoOp op een wonder voor je

16. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook gehad hoor met ruim 6 weken geen hartslag te zien een weekje later wel.

succes!!

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    En hoe is het gegaan vandaag?

18. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan. Hopelijk hebben ze goed nieuws!

19. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Jeeh goed nieuws lees ik!!! Gefeliciteerd met het hartje, het genieten komt al dichterbij...

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.047
    15.638
    113
    Nabij Utrecht
    Gefeliciteerd met het kloppend hartje en de groei van jullie uk

Deel Deze Pagina