Femurlengte 20 weken echo.. 3,04 cm.. Normaal?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mommy2012A, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Vanochtend heb ik de uitslag van de 20-weken echo gekregen, en bij femurlengte stond er 3,04 cm..
    Nu vraag ik me af of dit te kort is, of gewoon normaal?
    De gynaecoloog zei lachend dat hij kort is. Maar is er reden om zorgen over te maken, of valt het wel mee?

Ik probeer de vk te bereiken, maar tot nu toe niet gelukt.

Gr.

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Als het zorgwekkend kort was, zou hij het niet lachend gezegd hebben. Echt niet.

Krijg je geen lijstje met metingen die uitgezet zijn tegen het gemiddelde? Ons kindje was met 19w4d gemeten voor de 20 weken echo - femurlengte was toen 31,4 mm (3,14 cm). Dat is bovengemiddeld maar normaal.

3. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee wat normaal is maar ik zou me er niet te druk over maken. Tijdens de eerst GUO met 19+1 was bij onze uk de femurlengte echt te kort. Zo kort dat we 2 weken later terug moesten komen voor een nieuwe GUO. Deze is gemaakt met 21+1 in die 2 weken tijd was de achterstand helemaal weg. De gyn die de 2e GUO maakte vertelde ons ook dat een kleine uk soms per lichaamsdeel wat harder of langzamer groeit.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

bij ons was fl 25,5mm en dat was te kort.

5. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Lieve dames, bedankt voor jullie reacties. De verloskundige heeft me gelukkig terug gebeld, en verteld dat de lengte van ons kindje normaal is en ik me nergens druk over hoef te maken. Dat het een prima lengte is, en wanneer die onder de 3 zou zijn, dan pas konden we ons zorgen maken. Maar er is dus niets aan de hand. Pfiew! Nu kan ik weer verder zweven op de blauwe wolk. Xxjes

Deel Deze Pagina