Als ik pijn heb van mijn eisprong is dat het moment dat het eitje vrijkomt of al vrij is gekomen en aan het rizen is richting baanmoeder?? Of verschilt dat per keer?
Ik dacht altijd mijn eisprong te kunnen voelen. Uit -tig inwendige echo's tijdens mijn vruchtbaarheidsbehandelingen bleek echter dat ik niet de eisprong zelf voelde, maar juist het groeien van de follikels. Dat gaf steken en pijn. Zodra deze pijn/steken compleet weg was, was mijn ei pas gesprongen. Dus de pijn is bij mij altijd voor de eisprong. Het gevaar trouwens van erin geloven dat je je eisprong voelt, is dat je op de verkeerde momenten gaat klussen..... Wil je zeker weten dat je op het juiste moment aan de slag gaat, dan zou ik ovulatietestjes gaan gebruiken. Overigens is zo'n eitje miniscuul en microscopisch klein, dus het reizen door de eileider naar de baarmoeder (wat een aantal dagen in beslag neemt) kun je echt niet voelen. Sorry.
Ik zou indd ook gewoon ovutesten gaan gebruiken! Anders kun je zelf nooit zeggen wanneer je eisprong is! Ik voel er zelf helemaal niks van! En ik ben deze maand (eer gister) begonnen met ovutesten, en die van gister was hartstikke positief
Ow ok Snappie! Maar de huisarts zei dat het zoiezo mijn eisprong is wat ik voel is gewoon pijnlijk! Alleen Aleve helpt. Ik was alleen nieuwsgierig of het voor het springen van het eitje is. Want de pijn zelf Is zoiezo van mijn eisprong! Ovulatie testen ga ik voorlopig nog niet gebruiken VL en ik willen niet gericht sexen! Bedankt voor je reactie!
Pijn ontstaat vaak als er een eiblaasje op springen staat. Een follikel kan 2-2,5 cm worden voordat hij springt. Een eierstok is maar 4 cm in de lengte en 2 cm in de breedte. Logisch dat het pijn gaat doen. Of je voelt de eisprong zelf. Dus het knappen van het blaasje, het vocht wat daarbij vrij komt kan de buikholte wat prikkelen. De reis van de eicel door de eileiders voel je niet, aangezien een eicel microscopisch klein is.
Ik heb nog nooit wat gevoeld! of ik ben mij er niet bewust van geweest! Of het is in mijn slaap gebeurd! haha!
En heeft iemand last van héél weinig bloedverlies bij hun eisprong? Ik ben aan de pil, maar al twee maanden gaat er iets echt niet goed (tussentijdse bloedingen, uitstrijkje gehad; gelukkig niets aan de hand maar echt het hebben van rare gevoelens zwanger te zijn met nega testjes) met mijn hormonen! Afgelopen maandagavond had ik 1 druppeltje bloed en dat is echt precies op de dag (of er net voor) dat ik mijn "ei" verwachtte! Ik weet dat je geen eisprong krijgt indien je aan de pil bent, maar waarom dan een druppel bloed op zo een dag!? Volgende week vrijdag mag ik naar de gyneacoloog... Ik kan zeker zwanger zijn indien dat eitje maandagavond is gesprongen; dinsdagochtend geklust en de zaterdag daarvoor ook...
Oe spannend zeg! Wil je wel zwanger worden of niet? Pil een keer vergeten of zo? Diarree/misselijk? Mijn LH piek was gister, en had dinsdag veel slijm met 2 kleine bloedsliertjes!
ik ben nog maar net gestopt ben met de pil en na 48 dagen kwam er pas een bloeding dus heb nog geen idee hoe mijn cyclus is.. Ik had ovu testen gekregen van een zwangere vriendin. gisteren zat ik lekker relax op de bank en voelde een zeurende pijn in mijn onderbuik. was helemaal nog niet van plan te testen omdat wij ook geen verplichte seks willen. Maar was toch benieuwd of dit mijn eisprong zou kunnen zijn dus een testje gedaan en ja hoor positieve test. Mijn buik is nog steeds gevoelig maar heb geen idee hoe het voelt als hij springt
Ben bij de gyn geweest vandaag na een ma. Controle gehad, nu had ik al een paar dagen een zeurend gevoel onder in mn buik, blijkt ei gesprongen te zijn, maar er ontstaat Dan een cyste waar je na de eisprong ook nog last van kan hebben. Deze krimpt weer na een paar dagen. Ik had geen idee, want ik heb er nog nooit last van gehad, maar na de 2e curretage in ene wel... Vandaar dat ik vandaag ook gelijk een echo kreeg.
De eisprong zelf KAN je voelen; veel vrouwen zien echter krampjes in de darmen aan voor een eisprong. De meeste vrouwen voelen het niet. Ook na de eisprong kan je pijn hebben; het blaasje vult zich met vocht en dat kan je voelen.
Klopt, het gele lichaam. Dat geeft hormonen af aan het bevruchte eitje en sterft weer af wanneer het eitje niet bevrucht is. Ik voel het ook vaak. Voel trouwens ook dat het eitje op springen staat. Als die gesprongen is zakt het weer weg.