9 weken zwanger en test heel licht

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Dolce1983, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Vanmiddag heb ik nog een keer getest en de streep was heel licht.
    Ik was vorige week bij de verloskundige en ze stelde voor om te kijken of we het hartje konden luisteren, maar zei ook dat het misschien te vroeg was. We hebben geen hartje kunnen vinden en toen maakte ik me nog geen zorgen.
    Maar na die hele vage test van net wel...

Weten jullie of het normaal is om nu minder hcg te hebben?

Ik heb trouwens pas woensdag bij 10 wkn de eerste echo.

Alvast bedankt voor de reacties.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,4 KB
      Weergaven:
      137
  2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hartje is best vroeg om nu al te horen bij de vk.
    Wanneer heb je getest?

3. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Ik heb pas rond de 13w het hartje gehoord. Met 7w en 10w wel een echo gehad en toen zag ik het hartje knipperen. Een zw test wordt op de den duur veel lichter. Ze zijn ook nIet meer betrouwbaar na een week of wat.

4. Tikske

Tikske Actief lid

30 jan 2007
    265
    0
    0
    Thuismama
    België
    Dat de test lichter is op 9 weken is idd heel normaal. De tests kunnen een laag gehalte al zien, maar bij een hoog gehalte hcg is er een overload en geven ze dus wel een streepje, maar is het lichter.
    Ik duim voor een goede echo!
    Hartje horen is idd nog vroeg, kan soms wel, maar dan wel moeilijk te vinden als het vroeg is.

5. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik wilde net een topic openen met exact dezelfde vraag. Ook ik dacht vanmorgen toen ik nog een Actiontest vond: leuk! Kijken hoe hij nu knalt.. nou dat viel even vies tegen. Streepje is te vergelijken met jouw test. Ben dr ook flink onzeker door geworden.
    Ik heb inmiddels 2 echo's gehad waarop een kloppend hartje te zien was en het vruchtje was goed gegroeid. Dus nu duim ik dat die actiontest niks te betekenen heeft.

6. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Niet meer testen meiden ! Ik had ook steeds knaltesten en rond 7 weken dacht ik...laat ik nog eens testen. Niet doen !! Mijn test was nog lichter dan jouw test! Ik was helemaal in paniek en dacht dat ik een miskraam kreeg. Niets was minder waar maar ik zou dus nooit meer testen na 6 weken. Ik was heel blij dat ik een echo kreeg en dat alles goed was....

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ze zeggen dat je niet meer moet testen na 5-6 weken.

Ik had nog een test liggen en die heb ik deze week gedaan met 19wk zwangerschap...die was wel donkerder dan die van jou;)

Hartje luisteren ging hier pas goed vanaf 12-13 weken.

8. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Is normaal zo'n lichtere test. Hcg is veel te hoog. En je kindje ligt nog achter het schaambot. Dan kunnen ze het nog horen.

Ik had ook een lichte test. Maar dan bij 12,4. Ik kwam er toen pas achter. 20140204_132408.jpg

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Oeps dubbel.

10. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Volgens mij kleuren de teststreepjes nooit zo donker als de controlestreep! Je hoeft je echt geen zorgen te maken en vooral niet testen! Tenzij met een digitale, ik deed dit ook nog deze namiddag om te kijken of het wekental omhoog gaat.
    maandag een 1-2weken en deze namiddag een 2-3 weken. volgende week test ik dan nogmaals en hoop ik op 3+ weken en dan is voor mij het testen afgelopen! :)

Trouwens, een hartje kan je wel al horen vroeger dan 8 weken. Bij ons zoontje was mijn 1ste echo op 6+4 weken en wij konden het hartje prachtig horen kloppen!!!

liefs

11. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Soms is het WEL slecht nieuws, zoals bij mij. Is natuurlijk niet leuk om te horen, maar mijn HCG was niet juist zo hoog dat het niet meer goed gemeten kon worden, maar ik had een missed abortion, mijn hcg was inderdaad gedaald. Ik duim voor je!

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dat zal Best,maar niet alleen met de doppler want dan ben jij echt bijzonder!!!
    Jij hebt het hartje gehoord middels de echo,dat is een ander verhaal;)

13. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Je hcg is veels te hoog.
    Snap ook niet dat mensen na 6 weken nog testen want daar reageren ze heel vreemd op

Sommige slaan zelfs negatief uit

Je bent gewoon al 9 weken zwanger

14. Pantax

Pantax Lid

4 apr 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn streepje werd voor de 6 weken al lichter. Dat hoort. Aan het streepje kun je na die tijd dus niet meer afmeten of het wel goed gaat. Hoe moeilijk ook, je kunt alleen maar afwachten tot volgende week. Ik zal voor je duimen!

15. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    NH
    Heel fijn dat jullie allemaal gereageerd hebben.
    Ik had werkelijk geen idee dat die testen dus anders reageren op teveel hcg.
    Ik ben nu wel meer gerustgesteld en omdat ik verder geen klachten heb zal het vast goed gaan.

Woensdag heb ik de echo, ik zal nog laten weten hoe dat is gegaan.

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Mijn test met 19weken,die had ik nog liggen en wilde hem een vriendin geven...ze had hem niet meer nodig dus heb ik hem zelf voor de lol gedaan:D

17. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ik was zo "dom" om met 9 weken ook weer te testen... had toen een negatieve test ;).... HCG was volgens de gyn zo hoog dat de test t niet meer goed kon meten....
    Ondertussen nu toch echt 30 weken zwanger ;)

Suc6!! Oja en gefeliciteerd natuurlijk!

18. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    NH
    Vandaag een goede echo gehad met een druk bewegend kindje en zelfs 2 dgn vooruit gezet!

Helemaal blij dus!

19. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Super meid!!:D

20. Mich85

Mich85 Actief lid

31 mei 2012
    196
    0
    0
    Is toch altijd fijn hè zo'n geruststelling :) geniet er van!

Deel Deze Pagina