Ik zit vandaag op 9 of 10 dpo. Volgens de beschrijving van de uiterst gevoelige zwanger en kids zwangerschapstest kan ik dus testen. Maar ook bij die van clear blue kan je al vroeg testen. Maar nu lees ik veel dat sommigen niet vroeg testen. Waarom niet? Voor je eigen onzekerheid? Ik word zelf onzekerder van wachten tot ik ongesteld ben. En het is toch zo dat als er een heel licht streepje is dat je dan ook zwanger bent? ofis dat niet betrouwbaar? Als je dan doortest zou het streepje donkerder moeten worden? Hoe zit dat met een digitale test van clearblue bijvoorbeeld dan? Op hun site lees ik dat het heel betrouwbaar is enzo. Maarja dat is de fabrikant zelf natuurlijk die het zegt OHJa nog een vraag: Op d beschrijving staat dat de test niet meer betrouwbaar is na 10 minuten. Maar toch zie ik veel mensen hier die de testen met elkaar vergelijken. Hoe zit dat dan als het niet meer betrouwbaar is, kan dat dan wel?
Tja, lastige kwestie! Ik heb zelf nog nooit voor mijn nod getest, omdat ik dat jammer van de testjes vind. Een negatieve test voor de nod zegt niks, die kan positief zijn na de nod, een positieve test voor de nod kan alsnog misgaan, wat veel voorkomt. Of je hebt een twijfeltest, ook lastig. En wachten is niet erg Deze zwangerschap heb ik pas bij 5 weken getest omdat ik dacht dat mijn cyclus van slag was. De symptomen kwamen pas een paar weken later bij mij.
Veel vrouwen raken zwanger, maar verliezen dit vruchtje weer met de menstruatie. Zij hebben dan echter nooit geweten dat zij zwanger waren en hebben er dus ook geen pijn van. Weet je wel dat je zanger bent en het gaat mis doordat je ongi wordt, dan is het emotioneel zwaarder. Kijk je na 10 minuten op je test en was deze ervoor wit, dan kan de streep komen door het op-/indrogen van de test en denk je wellicht dat deze positief is. Heb je een streep binnen de 10 minuten, dan droogt deze in en kun je wel testen vergelijken omdat je binnen de gestelde tijd hebt vernomen dat je (mogelijk) zwanger bent. Hoop je zo een beetje te hebben geholpen.
De ultra vroege zw testen van zwanger en kids geven heel vaak een valse streep (ik had ze de hele cyclus door met strepen erop), evenals de vroege + test van de kruidvat en de predictor early. Deze moet je dus zowieso NIET gebruiken. Ik heb op 8 DPO duidelijk positief getest met de kv2v5 testen.. maar ook kunnen die tegenwoordig indroogstreepjes hebben, dus die zou ik alleen vertrouwen als je een duidelijke roze streep hebt. De cleurblue digital met weekindicatie gaf bij mij 4 dagen voor NOD al 1-2 weken aan dus die vind ik erg betrouwbaar. vroeg testen kan... maar heel vaak zijn er ook valse strepen en of word je toch gewoon ongesteld. als je niet tegen deze teleurstelling/onzekerheid kan, en het niet nuchter kunt bekijken dan zou ik pas op of na NOD testen.
Bedankt voor jullie uitleg! Ook over dat indrogen.. Welke test kan ik dan het beste qua betrouwbaarheid gebruiken? Ik kan wel tegen de teleurstelling. Dus wil dan morgen toch testen, ik denk 3 dagen voor nod. Misschien zelfs 2 of 1 dag. Maar dan wel een test die betrouwbaar is. Als die van zwanger en kids ook zonder zwangerschap een streepje geven, dan wil ik die niet gebruiken. Welke raden jullie aan?
Hoi, Ik heb goede ervaringen met die van Action, kv(duurden wel heel lang voor er een duidelijke streep kwam, daariver zijn meerdere ervaringen op dit forum te vinden), en die van z&k midstream ultragevoelige. De CB Met indicator is volgens mij dé test hier om je eerdere (voordeligere) testjes te bevestigen Het hangt verder ook heel erg af van je concentratie HCG en hoe en wanneer je test, welke uitslag er op je test verschijnt. (De Action testjes bleven bij mij redelijk licht trouwens maar kan aan mijn concentratiehcg liggen) Succes!
Ik bestelde ze altijd bij de sensitest, werkten prima. Daarna met cb-digi (in woorden zonder indicator) laten bevestigen, werkte ook goed. Heb nu een ronde zwanger & kids, maar moet nog ff wachten voordat ik deze kan gebruiken. Dus nog geen ervaring mee.
Als je voor je nod test dan kan het nog mis gaan en dat je alsnog ongesteld wordt, hierdoor denken mensen vaak dat de test vals positief testte, terwijl ze wel echt even zwanger zijn geweest. Dit is dus meer een nog grotere teleurstelling te voorkomen, maar ook, omdat je voor je nod nog negatief kan testen, terwijl je op nod toch positief test en dus zwanger bent.
Dank jullie wel. Misschien dat ik morgen toch nog even een CB test haal dan. Al wordt dat dan weer niet met ochtendurine.. Of ik bewaar hem tot zaterdag. Spannend hoor!
Ik zou zelf met een digitale pas testen als je op een andere goedkopere een streepje hebt. Ik heb zelf hele goede ervaringen met de kv 2 voor 5 euro. 3 dgn geleden op 9dpo duidelijk positief mee getest. Wat mij betreft de beste testjes, die van kv. Ik vind cb te duur om voor nod te doen en voordat je een positieve van een goedkoper merk hebt
Ik heb met de dipsticks van zwanger en kids getest en zie mijn handtekening. Ze geven niet bij iedereen valse streepjes. Heb tot nu toe over zo ongeveer alle testen al gelezen dat ze valse testen geven of vals negatief na NOD. Ik heb tot nu toe goede ervaringen met zwanger en kids, action en cb Met kruidvat heb ik vals positief getest en toen ik daadwerkelijk zwanger was bleef deze negatief aangeven terwijl cb al duidelijk positief gaf. Het is dus vind ik heel persoonlijk en verschillend. En ook van cb etc kun je een 'foute' test hebben, er kan nou eenmaal een productiefout inzitten!
Hallo allemaal, ik heb alles even meegelezen en ik heb nog een vraagje. Ik heb zondag mijn NOD (ben er eindelijk uit wat dat nu is haha) en heb gisteren een test gedaan, die van de action. Nu heb ik 3 minuten gewachr maar hij bleef wit. Kan het zijn dat ik langer had moeten wachten en dat ik heel misschien wel zwanger ben? En wat is dpo precies? Alvast bedankt voor jullie antwoord!
DPO = days past ovulatie. Oftewel, zoveel dagen na je eisprong. Je kunt je test beter een paar minuutjes langer laten liggen. Maar niet langer dan 10 minuten. Want als je later kijkt kan het zijn dat je wel een streepje ziet maar dat kan dan een zogenaamd indroogstreepje zijn.
Als je vóór je nod gaat testen, gebruik dan wel ochtendurine want die is het meest geconcentreerd. Je kan de ochtendurine ook bewaren in een bakje/beker en dan later op de dag de test uitvoeren, als je hem gekocht hebt. Ik ben zelf een vroegtester. Als ik op bijvoorbeeld 9dpo al zo zenuwachtig ben dan houd ik het niet meer en kan ik beter testen ipv wachten. Daar krijg ik alleen maar stress van. Ik houd altijd in gedachte dat een tuurstreep niks hoeft te betekenen, maar het geeft je wel hoop. Staat er geen streep dan heb je ook nog hoop want het is toch nog vroeg.
Hai, als ik mijn mening mag geven.. Als ik uit was gegaan van de uiterstgevoelige dipstick testen van zwangerschap en kids was ik al voor de 2de keer zwanger.. Maar dit is mijn mening. De mening van een ander is misschien weer anders! Iedereen heeft hier een eigen ervaring mee. Succes hoor!
Thanks voor de informatie! Heb vanochtend weer een action test gedaan, nu zeker wel 10 minuten gewacht, alleen weer helemaal wit. Geen indroog streepje te bekennen! Ik had wel bij een andere post gelezen dat als je controle streepje erg donker is dat hij het dan wel eens niet kan doen, iemand ervaring mee? Heb vanmiddag maar weer cb en 1 van de dirk drogist gekocht, kijken wat die morgen aangeven...