Ik zit met een vraagje. Sinds 8 maanden zijn mn vriend en ik bezig om zwanger te worden. Elke maand is weer even spannend vind ik, helaas tot nu toe elke keer teleurstelling dat ik weer ongesteld wordt. Nu las ik op mn app iets over luteale fase, dus ik ging opzoeken wat dit precies inhield. En als ik zo alles terugreken, blijkt dat die fase bij mij maar ong 7 tot 8 dagen is. Heb mn huisarts hierover gesproken, en die zegt dat het niet erg is, en doet er erg luchtig over, terwijl ik bij andere lees dat dit te kort zou zijn (moet 10/12 dagen zijn?), en sommige zelfs medicijnen hiervoor nemen? Zijn er mensen die hier meer over weten, of er ervaring mee hebben. Ik vind het zo lastig allemaal, zou zo leuk zijn om eindelijk eens een positieve test in handen te hebben.
Tussen de 10-18 dagen is normaal. 9 kan ook nog maar daaronder is wel kort. Hoe weet je dat je lf zo kort is?? Gebruik je ovulatie testen of temperatuur je??
Hier kwam ik achter nadat ik ovulatie testen had gedaan. Temperaturen heb ik nog niet kunnen volhouden, omdat ik het vergeet, en dan al mn bed ben uitgegaan. Ik heb tot nu toe ook maar 3x een positieve ovulatie test gehad, en allen dus met 7/8 dagen. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik die testen niet hele maand volhoud, want t kost best wat om zoveel testen steeds te moeten doen..
Op welke datum had je een positieve test (dus 2 strepen even donker) en op welke datum werd he vervolgens ongesteld??
Op 7 juni positieve test en op 15de ongesteld geworden. Deze maand 1 juli de positieve test, en nu sinds gisteren (8juli) last van licht slijm enz en alle bijkomende pijntjes, dus m'n ongesteldheid zal elk moment komen..
Ook ik had een korte LF van 9 dagen! Deze maand begonnen met tarwekiemolie en zwanger! Dus mijn tip van de eeuw; tarwekiemolie inslaan!! (Gekocht op bol, iedere dag trouw geslikt vanaf menstruatie)
Ik had deze maand granaat appelsap gedronken tussen de piek en NOD. 1a 2 glazen. En zwanger! Geen idee of het echt heeft geholpen maar baad het niet, schaad het niet. Het schijnt te helpen bij innesteling. Ik had een lf van 9 dagen.
Oke bedankt voor de tips, tempen moet ik toch echt maar eens gaan doen dan. Die tarwekiem olie lees ik zowel positieve als negatieve verhalen over, dus daar ga ik nog even over nadenken dan!
Ik ben begin december gestopt met de pil, heel veel last gehad van ontpillen en onregelmatige cyclus.. nu wel aardig stabiel al 5 maanden denk ik. Nu nog niet ongesteld alleen heeel licht bloedverlies?/bruinkleurig slijm? (sorry voor de details:s) maar alle klachten die ik normaal heb als ik ongesteld moet worden, bloed chaggie en last buik/ gevoelige borsten zijn aanwezig..
December gestopt en sinds 5 maanden regelmatig dan heb je dus 1 onregelmatige cyclus gehad? Hoe lang duurde je laatste 4 cycli dan?
23 dagen duurt mn cycli nu steeds. behalve febr was 27 dgn.. maar in die periode heb ik een tijdje thuis gezeten, wellicht had dat toen ook te maken met stress. Vanaf febr ook pas bijgehouden met een app hoe en wat ongeveer
Ik zou het nog even minimaal 4 maanden aankijken. Mocht je dan nog niet zwanger zijn (dan ben je dus bijna een jaar bezig) dan even langs de huisarts gaan.
Ja ik was al bij de huisarts geweest ook, gewoon voor informatie over zwanger worden enz tijdje terug al, en ze zei al dat ik inderdaad bij ongeveer een jaar even terug moet komen. Maar bij de meeste duurt het langer, en ik probeer me er niet teveel mee bezig te houden. Al kan je lichaam je behoorlijk voor de gek houden soms pfff... We wachten weer geduldig af. Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Mijn fert. arts zei goed is vanaf 12 dagen, het 'mag' vanaf 10 dagen. Alles daarvoor is te kort. Maar ik heb 'jaren ervaring' en gyns/huisarts blijken onderling allemaal een verschillende mening te hebben en omdat niets nog honderd procent bewezen is, vertellen ze dat niet en maar gewoon dat het niets uit maakt. Tuurlijk maakt het uit. Er moet wel iets de kans hebben om überhaupt in te nestelen. Maar wel je daar een positief antwoord op, kom je al snel bij een fert.arts terecht. Het wordt vaak behandeld met utrogestan, mits je eisprong goed is.
Mijn lf is maar 6-7 dagen en 3x snel zwanger. Bij de eerste wat langer omdat ik het niet wist, dus ging uit van eisprong rond dag 14, ja dan kun je lang wachten. Nr 2 was een verrassing en nr 3 in de 1e ronde raak, dus een korte lf is niet altijd slecht.
Ikzelf heb slechte ervaringen met tarwekiemolie want dit bracht mijn hele cyclus overhoop terwijl ik normaal best regelmatig ongesteld was. Na een paar maanden gestopt met tarwekiemnen meteen weer regelmatig ongesteld. Ik ben er dus geen voorstander van.
Okee.. het verschilt dus erg als ik het zo zie. Over de LF en de tarwekiem olie. Over de tarwekiem olie heb ik inderdaad meerdere malen gelezen dat het juist alles in de war kan gooien, maar dit zal ook per persoon wel verschillen, want lees ook aantal positieve reactie's.. pff lastig hoor!
Overigens heb ik tot nu toe nog steeds kwaaltjes dat ik ongesteld moet worden, maar heb ik nog steeds geen bloedingen, alleen 1 tot 2x wat bruinig slijm gehad. Ik verwacht nog steeds dat ik elk moment ongesteld wordt hoor, maar het is wel weer raar.. zijn er mensen die ook die ongesteldheids klachten hadden, niet of nauwelijks ongesteld werden, en zwanger waren?