Ik zit met een dilemma en dacht: gooi hem hier even in de groep. Onze kinderen zijn 3 en 6 jaar. Ze zijn zeer benieuwd naar de komst van de baby, maar het duurt ze allemaal wel wat lang. Ik heb net als bij hen destijds twee medische echo's gehad, waarbij ik ofwel alleen ging, ofwel mijn partner was mee. Beide keren hebben we er bewust voor gekozen de kinderen niet mee te nemen, omdat het toch medisch en spannend was. Na afloop lieten we de echofoto's uiteraard wel zien aan de kinderen, en vooral mijn dochter vond dit zeer interessant. Ze wil ze nu nog wel eens kijken en stelt ook vragen hoe die baby daar komt en hoe ze er uit zal komen. Nu had ik bedacht dat het leuk zou zijn om deze keer een pretecho te laten maken en dan ook meteen in 3D en heb daar voor al een afspraak gemaakt voor als ik 27 weken ben. Met als redenen: het is onze laatste zwangerschap, nooit eerder gedaan, leuk om de kinderen mee te nemen en op die manier te betrekken. Maar nu zat ik nog eens naar voorbeeldfoto's te kijken en vroeg me af of dit wel echt leuk is voor kinderen? Zoonlief droomt wel eens van zombies en is een gevoelige jongen en dochterlief is toch nog wel erg jong met haar drie jaar. Wat zullen zij vinden van dit soort plaatjes van een baby, die natuurlijk nog niet echt eruit ziet zoals zij baby's kennen. Wat als er een handje naast ligt, maar net alsof het niet vast zit en zo. De gewone echo's zien zij denk ik niet veel angstigs in, maar omdat deze 3d foto's wel al weer een stuk duidelijker zijn, kreeg ik dus bovenstaande twijfels. Heel verhaal, maar mijn concrete vraag is: wat denken jullie? Kan ik beter een 3d nemen voor mezelf en daarvan genieten zonder kinderen of misschien een 2d voor met de kinderen? En wat is jullie ervaring met jullie eigen kinderen? Vonden die de plaatjes eng of interessant? Alvast dank voor jullie reactie!
Geen ervaring mee, maar vaak krijg je een dvd mee van de pretecho beelden. Misschien is het een idee om de pretecho zonder de kinderen te doen en deze samen thuis te bekijken? Kun je het ook uitzetten als blijkt dat ze het toch een beetje 'eng' vinden.
Ik vraag me meer af of ze zullen blijven zitten? Die van mij zouden de hele kamer doorrennen want zo saai anders En als ouders wil je toch even goed kunnen kijken naar je kleintje. Misschien kun je het ze gewoon vragen of ze mee willen?
Mijn zoontje van 2,5 is wel een aantal keer mee geweest naar de echo's en hij vond het helemaal prachtig! Wat betreft je jongste is het denk ik ook geen probleem. Wij hebben ook een dvd laten maken en hij vindt het trouwens echt geweldig om af en toe zo naar zijn zusje te kijken. Aangezien je oudste af en toe al droomt van zombies kan ik mij wel indenken dat het voor hem wel misschien een beetje te spannend is. Misschien dat het met goede uitleg erbij wel zal gaan, maar denk dat je je zoontje daar zelf het beste goed op kan inschatten.
Ik heb over 2 weken een geslachts echo in 4d alle drie de kinderen gaan mee, de oudste twee willen het heel graag zien de jongste blijft wel op schoot, en anders hebben ze een speelhoek voor kinderen in de echo ruimte Het is maar een kwartiertje en vaak redden ze alle drie met gemak een half uur zeker wel met stil zitten Als je een uitgebreide wil doen zou ik er eerst zeker van zijn dat er iets te doen is voor de kinderen voor als ze het niet leuk vinden en niet stil kunnen zitten Anders zou ik een korte echo met de kinderen doen en iets eerder of later een uitgebreide voor jezelf
Mijn dochter van nu net 3 is ook meegeweest naar verschillende echo's(toen ze nog 2 was), ze vond het eerst spannend en interessant maar op een gegeven moment ging ze ook gewoon zitten spelen...Het kan dus best maar ik zou het dan gewoon niet te lang maken.
Aan een zombie zitten natuurlijk ook negatieve en enge associaties. Dat hoort eng te zijn, dus niet gek dat hij dat zo ervaart. Als hij straks zijn broertje of zusje ziet met de wetenschap dat dat een lief klein baby'tje is, zal hij dat heel anders ervaren. Het gaat toch ook een beetje om het idee in zijn hoofd natuurlijk. Als je zou zeggen dat het een monster is in mama's buik zou hij het ook geloven. Dat maakt deel uit van het magisch denken van kinderen op die leeftijd. Het gaat er grotendeels ook echt om hoe je het brengt.
Mijn dochter van ruim 2,5 (toen) wilde ook dolgraag mee naar de geslachtsbepaling. Prima, zij mee. Heeft geen enkel moment naar het scherm gekeken haha! Daarna nog een groeiecho gehad met 30 weken, dochter was toen 3 en wilde weer mee. Nou prima, zij mee. Weer geen moment naar het scherm gekeken. Zodra ze het hartje hoort is het trouwens feest, dat vindt ze geweldig. Echo's vindt ze niet boeiend.
Onze zoon (toen 5,5) vond het altijd fantastisch, maar ik kan me voorstellen dat dat per kind heel erg kan verschillen.. Ik vind het idee van de dvd wel een goede optie eigenlijk!
Eng, dat was nog niet bij me opgekomen. Wij hebben onze kinderen gewoon mee genomen naar een pretecho. Dochter van 4 vond het nog wel interessant, maar toen broertje van 2 rond ging rennen was het interessanter om daar achteraan te rennen.
Dochter van 3 was mee naar pretecho met 25 weken. Ze vond het een tijdje leuk, maar hadden wat speelgoed mee voor wanneer het te lang zou duren. Ik vind 3d echos zelf eng (sorry) dus deed wel een 2d echo.
M'n dochter van toen tussen de 2 en 3 is noodgedwongen meegeweest naar bijna alle echo's, ook de medische en ook een 3d echo en ze vond het altijd helemaal geweldig. Het idee dat er een baby in mn buik zat en je die baby op het scherm kon zien had iets magisch voor haar. Ze heeft het geen seconde eng gevonden ofzo. Ik moest trouwens wel lachen om je link met zombies . Denk niet dat je kinderen die snel trekken hoor.